کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تولید نمایشگری توسط شرکت ال.جی دیسپلی که تا 20% کش می‌آید

سايت خبری ايتنا , 23 آبان 1401 ساعت 7:14

ایتنا - این شرکت کره‌ای سازنده پنل نمایشگر همچنین از ال‌ای‌دی‌هایی با اندازه 40 میکرومتر یا کمتر به عنوان منبع نور استفاده کرده است که باعث می‌شود صفحه‌نمایش کششی آن وضوح خود را در برابر شوک‌های ضربه‌ای بیرونی حفظ کند.


ال‌جی دیسپلی روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک صفحه‌نمایش قابل کشش ساخته است که می‌تواند تا ۲۰ درصد کشیده شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از زددی‌نت، این شرکت کره‌ای سازنده پنل صفحه‌نمایش اعلام کرد که این نمایشگر تمام‌رنگی از وضوح 100 پیکسل در هر اینچ (ppi) پشتیبانی می‌کند و می تواند از اندازه 12 اینچ به 14 اینچ بسط پیدا کند.
 
نمایشگرهای قابل کشش یا نمایشگرهای شکل‌آزاد، نمایشگرهایی هستند که می‌توانند کشیده شوند، تا شوند یا حتی بچرخند. این گام بعدی تکامل برای نمایشگرها پس از نمایشگرهای رول‌شونده و تاشو است که قبلاً توسط Samsung Display و LG Display تجاری‌سازی شده‌اند.
 
ال‌جی دیسپلی اعلام کرد که از مواد سیلیکونی ویژه‌ای که در لنزهای تماسی استفاده می‌شود برای توسعه زیرلایه‌ای از نوع فیلم برای نمایشگر قابل کشش خود استفاده کرده است. ال‌جی دیسپلی گفت که تکنولوژی مذکور برای این شرکت امکان افزایش قابل‌توجه انعطاف‌پذیری این صفحه‌نمایش را فراهم می‌آورد.
 
این شرکت کره‌ای سازنده پنل نمایشگر همچنین از ال‌ای‌دی‌هایی با اندازه 40 میکرومتر یا کمتر به عنوان منبع نور استفاده کرده است که باعث می‌شود صفحه‌نمایش کششی آن وضوح خود را در برابر شوک‌های ضربه‌ای بیرونی حفظ کند.
 


LG Display اضافه کرد که مدارهای زیرساختی آن نیز به جای اینکه به صورت خطوط مستقیم باشند، با هدف خم شدن و تا شدن به شکل فنری شکل داده شده‌اند.
 
این شرکت گفت انتظار دارد که این نمایشگر در محصولاتی با سطوح ناهموار مانند مبلمان و البسه و همچنین محصولات مصرفی معمولی مانند پوشیدنی‌ها قابلیت استفاده داشته باشد.
 
به عنوان مثال، نمایشگرهای قابل کشش می‌توانند در یونیفرم‌های ویژه امدادگران برای به اشتراک گذاشتن بی‌درنگ اطلاعات مورد استفاده قرار گیرند. الجی دیسپلی گفت که این نمایشگرها همچنین می‌توانند دارای برجستگی‌هایی در مناطق مشخصی باشند که می‌توانند به عنوان دکمه‌هایی برای افراد دچار مشکل بینایی عمل کنند تا از صفحه‌نمایش‌های لمسی استفاده گسترده‌تری داشته باشند.
 
این شرکت از سال 2020 با همکاری 20 موسسه تحقیقاتی کره‌جنوبی در حال توسعه صفحه‌نمایش‌های قابل کشش بوده است. انتظار می‌رود این پروژه در سال 2024 به نتیجه نهایی برسد.
 


کد مطلب: 70397

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70397/تولید-نمایشگری-توسط-شرکت-ال-جی-دیسپلی-20-کش-می-آید

ايتنا
  https://www.itna.ir