کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ارائه راهکارهایی برای رفع مشکل کندی کامپیوتر در پیش‌نمایش ویندوز 11

سايت خبری ايتنا , 24 آبان 1401 ساعت 1:45

ایتنا - قرار دادن استودیو ایفکتس در بخش «تنظیمات سریع» در راستای شرطبندی مایکروسافت بر روی NPU ها، به عنوان آینده توسعه اپلیکیشن‌های موبایل و دسکتاپ، به شمار می‌رود.


آخرین بیلد پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ در کانال بتا، قابلیت جدید Windows Studio Effects را به بخش «تنظیمات سریع» در نوار وظیفه (تسکبار) آورده است، و قابلیت جدید Energy Recommendations و ویجت‌های بزرگتر را در اختیار قرار داده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از زددی‌نت، قابلیت استودیو ایفکتس با ویندوز یازده 22H2 عرضه شده و از AI برای بهبود تماس‌های ویدئویی و صوتی در اپ‌هایی مانند تیمز و همچنین ابزارهای تولیدکنندگان محتوا و قابلیت‌های بازی استفاده می‌کند. اما این قابلیت برای لپتاپ‌هایی است که دارای واحد پردازش عصبی (NPU) هستند، از جمله سرفیس پرو ایکس با پردازنده‌های SQ1/SQ2 (که با همکاری مشترک مایکروسافت و کوالکام تولید شده‌اند) و همچنین پردازنده جدید SQ3 که سرفیس پرو 9 با آن تجهیز شده است.
 
ورود Studio Effects به Quick Settings به تسکبار باعث سریعتر شدن پیکربندی جلوه‌های ویژه تصویری برای دوربین، همچون تار کردن پس‌زمینه، تماس چشمی و قاب‌بندی اتوماتیک، می‌شود؛ افکت‌های صوتی آن نیز دربرگیرنده Voice Focus، که بر پردازش صوتی متکی است، می‌شود. پردازش همه این افکت‌ها در NPU انجام می‌شود.  
 


استودیو ایفکتس در بخش «تنظیمات» نیز قابل پیکربندی است، از اینرو این یک تغییر جزئی به شمار می‌رود، اما قرار دادن آن در بخش «تنظیمات سریع» در راستای شرطبندی مایکروسافت بر روی NPU ها، به عنوان آینده توسعه اپلیکیشن‌های موبایل و دسکتاپ، به شمار می‌رود.
 
به عنوان مثال، مایکروسافت به تازگی کیت توسعه‌ای 599 دلاری مجهز به NPU خود موسوم به Windows-on-Arm را منتشر کرده است.
به عنوان مثال، مایکروسافت اخیراً کیت توسعه‌دهنده 599 دلاری Windows-on-Arm مجهز به NPU  خود، موسوم به Windows Dev Kit 2023 (با اسم رمز Project Volterra)، را منتشر کرده است. مایکروسافت از توسعه‌دهندگان می‌خواهد برنامه های دسکتاپی بسازند که از NPU برای بارهای کاری AI/ML بهره‌گیری کنند.
 
سایر موارد اضافه شده جدید در بیلد 22621.885 و 22623.885 شامل نمای قابل بسط در ابزارک‌ها در مجموعه ویجت ویندوز 11 می‌شود.
 


کد مطلب: 70395

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70395/ارائه-راهکارهایی-رفع-مشکل-کندی-کامپیوتر-پیش-نمایش-ویندوز-11

ايتنا
  https://www.itna.ir