۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۶

دسترسی به ۱۳۰۰ پایانه اینترنت استارلینک در اوکراین قطع شد

ایتنا - ​​​​​​​شبکه سی.ان.ان در گزارشی فاش کرد، ارتش اوکراین از تاریخ ۲۴ اکتبر با مشکل قطع بخشی از اینترنت مورد استفاده خود به سبب آفلاین شدن ۱۳۰۰ پایانه دریافت اینترنت استارلینک از بابت مشکل پرداخت حق اشتراک مواجه شده است.
دسترسی به ۱۳۰۰ پایانه اینترنت استارلینک در اوکراین قطع شد

بر اساس گزارش سی.ان.ان، این مشکلی قطعی اینترنت در ضمن تداوم مذاکرات بین شرکت اسپیس ایکس، مجری تامین اینترنت‌ ماهواره‌ای از ماهواره‌های استارلینک و وزارت دفاع  آمریکا بر سر تامین هزینه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای اوکراین رخ داد؛ مذاکراتی که به رغم قول ایلان ماسک، رئیس میلیاردر شرکت اسپیس ایکس درباره اینکه شرکتش به تقبل تامین هزینه برای اینترنت استارلینک اوکراین ادامه می‌دهد، انجام شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، یک مقام ارشد پنتاگون به سی.ان.ان گفت: مذاکرات با شدت در دست انجام هستند. همه افراد حاضر در ساختمان ما می‌دانند که ما قرار است به آنها هزینه را پرداخت کنیم.

او اضافه کرد که وزارت دفاع آمریکا خواستار یک توافق کتبی است "چون ما نگرانیم او (ایلان ماسک) نظرش را تغییر دهد."

ماه سپتامبر شرکت اسپیس ایکس نامه‌ای را به پنتاگون ارسال کرده و در این نامه از وزارت دفاع آمریکا خواست پرداخت هزینه‌های مربوط به استفاده اوکراین از خدمات اینترنت استارلینک را متقبل شود. با این وجود در تاریخ ۱۵ اکتبر، ایلان ماسک بعد از مواجهه با واکنش‌های منفی عمومی ظاهرا از تصمیمش برای درخواست کمک از دولت آمریکا عقب نشینی کرد.

ماسک در توئیتی نوشته بود: "به جهنم...ما به تامین کردن اوکراین به صورت رایگان ادامه خواهیم داد."  ماسک همچنین به روزنامه فایننشال تایمز گفت، شرکتش قرار است این کار را "به طور نامحدود" انجام دهد.

طبق گزارش سی.ان.ان، قطعی اینترنت استارلینک اوکراین در ماه گذشته میلادی باعث ایجاد یک "مشکل بزرگ" برای ارتش اوکراین شد. اوکراین در ماه مارس اقدام به خرید ۱۳۰۰ پایانه دریافت این سرویس اینترنت از یک شرکت انگلیسی کرد. شرکت اسپیس ایکس بر اساس گزارش‌ها اوکراین را ملزم به پرداخت ۲۵۰۰ دلار در هر ماه برای فعال نگه داشتن هر واحد تامین اینترنت کرده بود. با این وجود این کشور نهایتا نتوانست صورت حساب مربوط به دریافت خدمات اینترنت استارلینک که ماهانه به ۳.۲۵ میلیون دلار بالغ می‌شد پرداخت کند و در ادامه از وزارت دفاع انگلیس درخواست کمک مالی در این زمینه کرد. دو طرف اما بعد از برگزاری مذاکراتی توافق کردند برخی هزینه‌های نظامی دیگر را اولویت بدهند.

یک مقام انگلیسی به سی.ان.ان گفت: ما از برخی پایانه‌ها که دارای کارآمدی تاکتیکی مستقیم برای ارتش اوکراین در دفع حمله روسیه هستند پشتیبانی می‌کنیم. ما درخواستهای جدید را بر مبنای تاثیر و کمک و حمایت آنها برای اوکراین با هدف دفاع از مردمش علیه حمله تاسف برانگیز ولادیمیر پوتین در نظر گرفته و اولویت می‌دهیم.

مشخص نیست اگر شرکت اسپیس ایکس و وزارت دفاع آمریکا نهایتا توافقی را بر سر اینترنت استارلینک اوکراین امضا کنند پنتاگون کنترل بیشتری بر خدمات اینترنت استارلینک اوکراین به دست خواهد آورد یا خیر. این شرکت هم اکنون تصمیم می‌گیرد سربازان اوکراینی کجا می‌توانند از پایانه‌های این اینترنت استفاده کنند.
کد مطلب: 70347
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام