۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۸

هشدار سازمان ملل به ایلان ماسک نسبت به رعایت حقوق بشر در توییتر

ایتنا - ​​​​​​​کمیسر عالی سازمان ملل متحد برای حقوق بشر در نامه گشاده‌ای به ایلان ماسک، از مالک جدید توییتر خواست اطمینان حاصل کند حقوق بشر، برای مدیریت این پلتفرم محوری خواهد بود.
هشدار سازمان ملل به ایلان ماسک نسبت به رعایت حقوق بشر در توییتر

توییتر روز جمعه ۵۰ درصد از کارمندانش را اخراج کرد و توییت‌های کارمندان این شرکت شبکه اجتماعی نشان می‌دهد که تیم مسئول حقوق بشر، در میان اخراجی‌ها بوده‌اند. فولکر تورک، کمیسر عالی سازمان ملل متحد برای حقوق بشر، اظهار کرد که این اتفاق شروع دلگرم کننده‌ای نیست.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در نامه فولکر تورک آمده است: توییتر بخشی از انقلاب جهانی است که نحوه ارتباط ما را تغییر داده است. اما من با نگرانی و دغدغه نسبت به میدان عمومی دیجیتالی‌مان و نقش توییتر در آن می‌نویسم. مانند همه شرکت‌ها، توییتر باید نسبت به مسائل منفی مربوط به پلتفرم خود، مطلع باشد و اقداماتی را برای رسیدگی به آنها انجام دهد. احترام به حقوق بشر مشترک ما باید حفاظت‌هایی را برای استفاده از این پلتفرم، ایجاد کند. به اختصار، از شما می‌خواهم مطمئن باشید حقوق بشر برای مدیریت توییتر تحت مالکیت شما، محوری خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، اخراج‌های روز جمعه پس از یک هفته آشفتگی و ابهام درباره آینده توییتر تحت مالکیت ایلان ماسک که پولدارترین مرد جهان است و می گوید این سرویس با کاهش شدید درآمد روبرو شده است، روی داد.
کد مطلب: 70344
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام