۰
plusresetminus
شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۱۲

استفاده مدل مفهومی شیائومی 12S اولترا از لنزهای سایزکامل سری-M لیکا

ایتنا - در تیزر ویدیویی شیائومی نشان داده شده است که این گوشی نه یکی، بلکه دو سنسور 1 اینچی دارد. در حالی که یک سنسور با لنز گوشی هوشمند شیائومی جفت می‌شود و مانند سایر ترکیبات حسگر-لنز گوشی‌های هوشمند عمل می کند، سنسور 1 اینچی دیگر به گونه‌ای طراحی شده است که مشخصاٌ با لنزهای خارجی سری M لایکا کار کند.
استفاده مدل مفهومی شیائومی 12S اولترا از لنزهای سایزکامل سری-M لیکا
در اوایل سال جاری، شیائومی گوشی هوشمند پرچمدار متمرکز بر دوربین خود با نام Xiaomi 12S Ultra را معرفی کرد. شیائومی 12S اولترا، علاوه بر تبدیل شدن به اولین گوشی هوشمند شیائومی دارای اپتیک لایکا، مجهز به دوربین اصلی دارای یک سنسور عظیم 1 اینچی بود – که معمولاً در دوربین‌های با کیفیت بالا استفاده می‌شود. با این که نمی‌توان انکار کرد که اندازه سنسور بزرگتر معمولا به کیفیت تصویر بهتر منجر می‌شود، ولی ورود عکاسی رایانشی و الگوریتم‌های تصویربرداری پیشرفته، مبحث تصویربرداری با گوشی های هوشمند را کاملا متحول کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، تحولات پیشگامانه در این حوزه برای شرکت‌هایی مانند اپل، گوگل و سامسونگ این امکان را فراهم آورده است که بدون نیاز به سنسورهای بزرگ به نتایجی عالی دست یابند. با این حال، به نظر می‌رسد شیائومی بر خلاف دیگران فکر می‌کند و معتقد است که ترکیب مناسبی از سخت‌افزار عالی و نرم‌افزار به همان اندازه حیرت‌انگیز در محصولاتش کاملاً غیرممکن نیست.
 
به نظر می‌رسد، همزمان با ادامه روند شیائومی در اصلاح الگوریتم تصویربرداریش، این شرکت تمایلی به دست کشیدن از ایده ترکیب آن با سخت‌افزار کیفیت‌بالا ندارد. این موضوع پس از آن آشکارتر شد که شیائومی اخیراً یک نسخه مفهومی از Xiaomi 12S Ultra ارائه کرد که از لنزهای پرطرفدار سری M لایکا پشتیبانی می‌کند.
 

اولین گوشی هوشمندی که دارای سنسورهای دوقلوی 1 اینچی است؟
 
در تیزر ویدیویی شیائومی نشان داده شده است که این گوشی نه یکی، بلکه دو سنسور 1 اینچی دارد. در حالی که یک سنسور با لنز گوشی هوشمند شیائومی جفت می‌شود و مانند سایر ترکیبات حسگر-لنز گوشی‌های هوشمند عمل می کند، سنسور 1 اینچی دیگر به گونه‌ای طراحی شده است که مشخصاٌ با لنزهای خارجی سری M لایکا کار کند.
 
این مدل مفهومی Xiaomi 12S Ultra از آداپتوری استفاده می‌کند که بر روی طراحی حلقه دوربین گوشی قفل می‌شود. سپس کاربران می‌توانند لنزهای لایکا را مستقیماً به پنل پشتی متصل کنند و کل حلقه دوربین را محصور کنند. شیائومی ادعا مدعیست که این طراحی باعث کاهش اتلاف نور می‌شود و برای گوشی این امکان را فراهم می‌آورد که تصاویر واضحتری ثبت کند. شیائومی همچنین ادعا می‌کند که وصل کردن لنزهای خارجی برای کاربران دستیابی به «عمق میدان واقعی» را ممکن می‌سازد.
 
کد مطلب: 70340
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام