۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۱۷

پروژه کایپر؛ کارخانه جدید آمازون برای ساخت روزانه 4 ماهواره اینترنتی

ایتنا - این شرکت انتظار دارد که عملیات تجاری و زمینه‌های تخصصی موجود آن برای پروژه کایپر برخی از مزیت‌های رقابتی را برایش فراهم بیاورد. به عنوان مثال، سرویس باند پهنا می‌تواند از ردپای عملیاتی و لجستیک جهانی آمازون برای خدمات مشتریان استفاده کند، و «سرویس‌های وب آمازون» شبکه و زیرساخت لازم را برای سرویسدهی به مجموعه متنوع و جهانی فراهم می‌آورد.
پروژه کایپر؛ کارخانه جدید آمازون برای ساخت روزانه 4 ماهواره اینترنتی
آمازون اعلام کرد که قصد دارد یک مرکز عظیم جدید در منطقه سیاتل به منظور ساخت ماهواره برای پروژه کایپر، که سرویس اینترنت ماهواره‌ای برنامه‌ریزی‌شده این شرکت است، افتتاح کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از زددی‌نت، این شرکت گفت که تأسیسات جدید تولید ماهواره به مساحت 172000 فوت مربع در کرکلند ایالت واشنگتن برای آمازون امکان تولید روزانه 4 ماهواره را فراهم می‌آورد. این مقیاس از ظرفیت تولید به آمازون کمک می‌کند تا به هدف خود برای پرتاب مجموعه‌ای مشتمل بر 3236 ماهواره برای ارائه پهنای باند سریع و مقرون‌به‌صرفه به مشتریان در سراسر جهان برسد.
 
آمازون پروژه کایپر را در سال 2019 اعلام کرد و در حال حاضر یک مرکز تحقیق و توسعه به مساحت 219000 فوت مربع در واشنگتن دارد که به این پروژه اختصاص یافته است.
 
در پست وبلاگ آمازون آمده است: «ما، برای تحقق چشم‌اندازمان برای این پروژه، باید در مقیاس بسیار بزرگتری فعالیت کنیم. این نیاز به فضای تولید اختصاصی دارد».
 
آمازون ماهواره‌های پروژه کایپر خود را به صورت درون‌سازمانی طراحی و توسعه داد، و این تاسیسات تولیدی جدید برای این شرکت کنترل بیشتری بر فرآیند تولید و آزمایش فراهم می‌آورد.
 

آمازون قصد دارد تا اوایل سال 2023 دو نمونه اولیه ماهواره را با کمک شرکت یونایتد لانچ الاینس  (ULA) به فضا بفرستد. همراه با ULA، آمازون در حال حاضر قراردادهایی با سه شرکت پرتاب فضایی دیگر برای انتقال ماهواره‌های تولیدیش به مدار پایین زمین (LEO) امضا کرده است: Arianespace، Blue Origin (شرکت موشکی که توسط بنیانگذار آمازون تأسیس شده است)، و ABL Space Systems.
 
این مقیاس برنامه‌های آمازون نشان دهنده رشد سریع صنعت فضای خصوصی است. تا 1 ژانویه 2022، تنها 4852 ماهواره در فضا وجود داشت که 4078 مورد آن در LEO فعال بوده است.
 
آمازون در حال حاضر بیش از 1000 نفر را در برنامه پروژه کایپر مشغول به کار کرده است. این شرکت انتظار دارد که عملیات تجاری و زمینه‌های تخصصی موجود آن برای پروژه کایپر برخی از مزیت‌های رقابتی را برایش فراهم بیاورد. به عنوان مثال، سرویس باند پهنا می‌تواند از ردپای عملیاتی و لجستیک جهانی آمازون برای خدمات مشتریان استفاده کند، و «سرویس‌های وب آمازون» شبکه و زیرساخت لازم را برای سرویسدهی به مجموعه متنوع و جهانی فراهم می‌آورد.
 
آمازون تاکنون از اسپیس‌ایکس (شرکت راکتی ایلان ماسک) برای پرتاب هیچ یک از ماهواره‌های خود استفاده نکرده است. استارلینک (سرویس ماهواره‌ای باندپهن اسپیس‌ایکس) در حال حاضر هزاران ماهواره در مدار و صدها هزار مشترک دارد. با این حال، SpaceX متعهد به ادامه رقابت با پرتاب ماهواره‌های بیشتر به فضا است.
 
کد مطلب: 70339
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام