کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیفون ۱۴ با تخفیف هم نتوانست انتظارات فروش را برآورده کند

14 آبان 1401 ساعت 14:14

ایتنا - جدیدترین مدل آیفون در بزرگترین بازار تلفن هوشمند جهان برای جلب مشتری به اندازه نسل قبلی این تلفن هوشمند، موفق نبوده است.



تحلیلگران بانک جفریز در یادداشتی اعلام کردند فروش چهار مدل آیفون ۱۴ در چین، در مدت ۳۸ روز نخست از ورود آنها به بازار، ۲۸ درصد در مقایسه با محصولات خانواده آیفون ۱۳ کاهش یافت و آمار اخیر نشان می‌دهد که این وضعیت بدتر شده و به ۳۳ درصد رسیده است. مدلهای گرانتر آیفون که امسال انعطاف پذیری بیشتری نشان داده بودند هم فروش ضعیفی پیدا کرده‌اند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، بازار جهانی تلفن هوشمند و بازار چین به خصوص در میان بازارهایی بوده‌اند که امسال از کاهش هزینه مصرف کننده، به شدت آسیب دیده‌اند. سامسونگ الکترونیکس که بزرگترین سازنده تلفن هوشمند، نمایشگر و تراشه حافظه در جهان است، کاهش فروش تلفن هوشمند در چین را عامل رکود کسب و کار تراشه خود اعلام کرده است. این کشور در زمینه عرضه هم چالش‌هایی را برای اپل ایجاد کرده است. کارخانه فاکسکان در ژنگژو که بزرگترین پایگاه تولید آیفون در چین است، هفته گذشته با قرنطینه ناگهانی کووید ۱۹ روبرو شد.

در حالی که برندهای چینی اوایل امسال با بزرگترین کاهش فروش روبرو شدند اما مدل‌های اپل جذابیت خود را حفظ کرده و فروش آنها در سه ماهه منتهی به ماه سپتامبر، به میزان ۵.۷ درصد رشد کرده بود.

چند هفته نخست ورود نسل جدید آیفون، وضعیت تولید و قیمت این محصول را تا پایان سال برای اپل مشخص می‌کند. طبق یادداشت جفریز، تخفیف‌های اپل برای جشنواره خرید ۱۱ نوامبر بزرگتر و گسترده‌تر از سال گذشته است. خریداران در تی‌مال گروه علی بابا می‌توانند برای خرید آیفون ۱۴، تخفیف ۴۰۰ یوانی دریافت کنند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، تخفیف فروش مدل‌های آیفون ۱۳ برای اکثر خریداران در تی‌مال، سال گذشته صفر بود اما این تخفیف امسال برای همه موجود است. با این حال، با در نظر گرفتن رشد بازار گوشی کارکرده و متزلزل شدن اعتماد مصرفی، چند درصد کاهش قیمت به تقاضا برای مدلهای ارزان‌تر آیفون کمک نمی‌کند.


کد مطلب: 70328

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70328/آیفون-۱۴-تخفیف-هم-نتوانست-انتظارات-فروش-برآورده-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir