کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همه‌چیز درباره ربات تسلای ایلان ماسک

14 آبان 1401 ساعت 7:12

ایتنا - ایلان ماسک: اپتیموس برای جایگزینی نیروی انسانی در «کارهای تکراری، خسته‌کننده و خطرناک» طراحی شده بود.



با رونمایی ایلان ماسک از نخستین ربات مجهز به هوش مصنوعی در اواخر این ماه، فصل جدیدی برای این شرکت خودروهای الکتریکی رقم خواهد خورد.

در واقع، این ربات که با نام «اپتیموس» شناخته می‌شود، با همان حسگرها و مجموعه تراشه‌هایی ساخته شده است که در خودروهای بدون راننده بسیار محبوب تسلا از آن‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، هنگامی که ثروتمندترین مرد جهان برای نخستین بار در سال ۲۰۲۱ طرح این ربات را معرفی کرد، اسلایدهای ارائه‌شده شرکت نشان می‌داد که قد آن ۵ فوت و هشت اینچ (۱.۷ متر) و وزن آن ۱۲۵ پوند (۵۶ کیلوگرم) است.

تسلا ادعا کرد که این ربات قادر است وزنه ۱۵۰ پوندی (۶۸ کیلوگرمی) را بلند کند، [وزنه] ۴۵ پوندی (۲۰ کیلوگرمی) را حمل کند و با سرعت ۵ مایل بر ساعت (۸ کیلومتر بر ساعت) حرکت کند. ماسک به شوخی گفت که این ربات طوری طراحی‌شده است که انسان‌ها بتوانند از آن فرار کنند و بر آن غلبه کنند.

دوربین‌های خودکار تسلا در سر ربات نصب خواهند شد که همچنین به صفحه‌ای برای اطلاعات مفید مجهز خواهد شد.

ماسک در مقاله‌ای برای مجله «سایبر اسپیس» چین، نوشت که اپتیموس برای جایگزینی نیروی انسانی در «کارهای تکراری، خسته‌کننده و خطرناک» طراحی شده بود.
 


او نوشت: «اما چشم‌انداز این است که آن‌ها به میلیون‌ها خانوار خدمات ارائه دهند، کارهایی مانند پخت‌وپز، چمن‌زنی و مراقبت از سالمندان.

دستیابی به این هدف مستلزم آن است که ربات‌ها به اندازه کافی هوشمند باشند و ما توانایی تولید انبوه ربات‌ها را داشته باشیم. «ربات‌های چهار چرخ» ما - خودروها - نحوه سفر و حتی زندگی مردم را تغییر داده‌اند. روزی که مشکل خودروهای خودران (یعنی هوش مصنوعی در دنیای واقعی) را حل کنیم، خواهیم توانست فناوری هوش مصنوعی را به ربات‌های انسان‌نما نیز که کاربرد بسیار گسترده‌تری نسبت به خودروها خواهند داشت گسترش دهیم.

ما قصد داریم نخستین نمونه اولیه یک ربات انسان‌نما را در سال جاری راه‌اندازی کنیم و بر بهبود هوش آن ربات و حل مشکل تولید آن در مقیاس بزرگ تمرکز کنیم.

پس از آن، با افزایش مقیاس تولید و کاهش هزینه‌ها، کارآیی ربات‌های انسان‌نما سالانه افزایش خواهد یافت. در آینده، یک ربات خانگی ممکن است از یک خودرو ارزان‌تر باشد.

«شاید در کمتر از یک دهه، افراد بتوانند برای والدین خود به‌عنوان هدیه تولد یک ربات بخرند.»

ماسک نخستین نمونه اولیه ربات را در مراسم سالانه روز هوش مصنوعی این شرکت در ۳۰ سپتامبر معرفی خواهد کرد.


کد مطلب: 70317

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70317/همه-چیز-درباره-ربات-تسلای-ایلان-ماسک

ايتنا
  https://www.itna.ir