کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امید سامسونگ به گوشی‌های تاشو است!

11 آبان 1401 ساعت 9:55

ایتنا - سامسونگ پس از دوره‌ای کاهش تولید و فروش دستگاه‌های هوشمند، دوباره تولیدات خود در این عرصه را افزایش خواهد داد، بر اساس سیاست جدید این کمپانی گوشی‌های تاشوی هوشمند در سال‌های آینده جایگاه ویژه‌ای در تولید و فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ پیدا خواهند کرد.



 بر اساس گزارش جدیدی که در خبرگزاری‌های کره جنوبی منتشر شده، انتظار می‌رود سامسونگ امسال حدود ۲۶۰ میلیون گوشی هوشمند بفروشد، این کمپانی همچنین در نظر دارد در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۷۰ میلیون دستگاه به بازار عرضه کند.

به گزارش ایتنا از همشهری آنلاین، فروش دستگاه‌های این شرکت در سال ۲۰۱۷ با ۳۲۰ میلیون دستگاه به اوج خود رسید و از آن زمان تاکنون فروش گوشی‌های هوشمند از  ۳۰۰ میلیون دستگاه در سال فراتر نرفته است.

اگر بر اساس تخمین فعلی، سامسونگ امسال  ۲۶۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بفروشد، این آمار نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۱۰ میلیون دستگاه افرایش پیدا خواهد کرد. سامسونگ همچنین در نظر دارد این میزان را در سال آینده دوباره ۱۰ میلیون دستگاه افزایش دهد. به همین منظور سامسونگ تمرکز زیادی روی ساخت و فروش گوشی‌های تاشو خواهد داشت، پی‌گیری این سیاست شاید باعث افزایش چندان حجم فروش خالص نشود، اما می‌تواند به رشد سودآوری ناشی از فروش گوشی‌های هوشمند کمک کند.

سامسونگ به جای اینکه با فروش هرچه بیشتر دستگاه‌های ارزان قیمت در سال ۲۰۲۳ از سودآوری چشم‌پوشی کند، ظاهرا در نظر دارد با افزایش تولید محصولات ممتاز خود ، سیاست خود را در جهت «دفاع از سود بیشتر» تغییر ‌دهد. برای پیشبرد این سیاست جدید، گوشی‌های تاشو هنوز برای این شرکت بی‌رقیب هستند و پیش بینی می‌شود میانگین نرخ رشد تولید سالانه آنها تا سال ۲۰۲۴ به ۸۰ درصد برسد. سامسونگ قصد دارد ۶۰ میلیون دستگاه از سری S و Z ممتاز خود و ۲۱۰ میلیون دستگاه از محصولات سری A خود را تا سال آینده عرضه کند.

البته  باید گفت که شاید سیاست سامسونگ در تولید گوشی‌های تاشوی بیشتر لزوما به سود آوری بیشتری منجر نشود، اگر یک یا چند سازنده چینی گوشی‌های هوشمند در نهایت تصمیم بگیرند گوشی‌های تاشوی خود را در سطح بین‌المللی عرضه کنند، برنامه‌های کمپانی سامسونگ برای سود آوری بیشتر احتمال دارد با شکست مواجه شود. این رقبای چینی به احتمال زیاد خواهند توانست سلطه سامسونگ را در این عرصه به دلیل عرضه گوشی‌های تاشوی ارزان قیمت تر به چالش بکشند. این مساله می‌تواند به کاهش سود سامسونگ از فروش گوشی‌های تاشو منجر شود.

در این گزارش همچنین به این نکته اشاره می‌شود که دستگاه‌های سامسونگ گلکسی «زد فلیپ» (Z Flip) و دستگاه‌های تاشوی این کمپانی سال آینده با طراحی بهبود یافته و دوام بهتر عرضه خواهند شد.


کد مطلب: 70290

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70290/امید-سامسونگ-گوشی-های-تاشو

ايتنا
  https://www.itna.ir