کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش: چگونه در متاورس از خود محافظت کنیم؟

11 آبان 1401 ساعت 3:18

ایتنا - شما به عنوان یک انسان در واقع کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا تجربه خود را ایمن تر کنید. خبر خوب این است که کارهایی که می توانید برای ایمن سازی خود در متاورس انجام دهید، همان کارهایی است که امروز باید برای محافظت از خود به صورت آنلاین انجام دهید.



متاورس یک تحول چشمگیر از تجربه آنلاین یا یک ترفند بازاریابی ضعیف است و حداقل در حال حاضر، فقط یک متاورس وجود ندارد، که پیامدهای زیادی برای محافظت از خود در برابر آن داشته باشید.

آیا اگر بتوانیم برای هویت دیجیتال و امنیت در متاورس برنامه ریزی کنیم، حتی زمانی که متاورس هنوز در حال کشف شدن است، فوق العاده نیست؟ 

مالکیت امنیت خود در متاورژن

در متاورس، هیچ‌کس نمی‌داند که «فردی» که با او در تعامل است واقعاً یک شخص است یا یک شبیه‌سازی رایانه‌ای. ایجاد حساب‌های دیجیتال واقعاً بسیار آسان است. واقع بینانه ساختن آنها به همین سادگی است، زیرا انسان‌ها کارهای درستی برای محافظت از اطلاعات شخصی خود انجام نمی‌دهند. تاریخ تولد، داده‌های موقعیت مکانی در عکس‌ها، پاسخ به میم‌های اینترنتی - همه اینها در خارج از کشور منتظر هستند تا از آنها برای هک کردن حساب‌های موجود یا ایجاد حساب‌های جدید که شبیه یک شخص واقعی برای اهداف کلاهبرداری یا آزار و اذیت هستند استفاده شوند.

بسیاری از شرکت‌هایی که روی نسخه‌ متاورس خود کار می‌کنند امیدوارند با استفاده از فناوری‌های Web3 مانند زنجیره‌های بلوکی که منحصربه‌فرد بودن و مالکیت بخشی از اطلاعات آنلاین را تضمین می‌کنند، هویت و امنیت را در بر گیرند. که تا آنجا که پیش می رود خوب است، اما به اندازه کافی (هنوز) پیش نمی رود. NFTها که بر اساس فناوری‌های وب 3 و بلاک چین ظاهراً ایمن ساخته شده‌اند، علی‌رغم این فناوری، قبلاً سهم تقلبی خود را دیده‌اند. با این حال، ما در روزهای اولیه کشف چگونگی ساخت NFT و Web3 ایده‌های مفید بلندمدت هستیم، بنابراین ممکن است چیزی وجود داشته باشد. یا نه. خواهیم دید.
 

شما به عنوان یک انسان در واقع کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا تجربه خود را ایمن تر کنید. خبر خوب این است که کارهایی که می توانید برای ایمن سازی خود در متاورس انجام دهید، همان کارهایی است که امروز باید برای محافظت از خود به صورت آنلاین انجام دهید:

 اطلاعاتی را که به صورت آنلاین به اشتراک می گذارید کنترل کنید.
 از رمزهای عبور خوب استفاده کنید. 
 هرگز تصور نکنید که فرد جدیدی که با او صحبت می کنید همان کسی است که (یا چه چیزی) می گوید.
 از رمز ارزهای مطمعن استفاده کنید
 امنیت کیف‌های دیجیتالی خود را بالا ببرید
 مراقب کلاهبرداری‌های فیشینگی در آن محیط باشید
 همواره بر روی دستگاه vr خود رمز عبور مطمعن قرار دهید

احراز هویت زمانی که از قبل آنجا هستید

بیایید ببینیم که فراجهان کجا به واقعیت نزدیکتر است: واقعیت مجازی! آن شرکت‌هایی که قبلاً به محصولات متاورس، مانند جلسات VR یا بازی‌های همهجانبه منشعب شده‌اند، اکنون باید نحوه احراز هویت کاربران در VR را بیابند (به یاد داشته باشید، از رمزهای عبور خوب استفاده کنید!). آنها می توانند امتحان کنند و به مدرسه قدیمی بروند و از شخصی بخواهند که روی صفحه کلید مجازی تایپ کند 

بیایید خود دستگاه VR را رمز عبور شما قرار دهیم! این در واقع نویدبخش است و منطقه ای است که قبلاً در حال بررسی است، اما هنوز مشکلاتی در مورد نحوه کار با دستگاه های مشترک وجود دارد

نتیجه

انتظار می رود متاورس تجربه آنلاین آینده باشد. در حال حاضر، به نظر می‌رسد که نه تنها نقص‌های امنیتی اینترنت را به ارث برده است، بلکه به تنهایی دارای نقص‌های جدیدی است. CNBC یک مقاله عالی در مورد نوع خطراتی دارد که ترسناک است، اما یک فرصت نیز هست. ما خطرات را می دانیم (حداقل برخی از آنها را می دانیم) به این معنی که می توانیم برای آنها برنامه ریزی کنیم.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا


کد مطلب: 70289

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70289/آموزش-چگونه-متاورس-خود-محافظت-کنیم

ايتنا
  https://www.itna.ir