کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاهش فروش جهانی تراشه

9 آبان 1401 ساعت 12:49

ایتنا - ​​​​​​​فروش جهانی تراشه برای نخستین بار از اوایل سال ۲۰۲۰، کاهش پیدا کرد که یک بدبیاری برای اقتصاد کره جنوبی است.



انجمن صنعت نیمه‌رسانای مستقل در واشنگتن اعلام کرد فروش جهانی نیمه رساناها در سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش یافت. طبق آمار رسمی کره جنوبی، در همین ماه، تراشه سازان کره‌ای ۳.۵ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته تولید کردند که در مقایسه با کاهش ۰.۱ درصدی در ماه اوت، منفی‌تر بود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، نیمه رساناها، بزرگترین منبع درآمد اقتصاد کره جنوبی هستند که سه ماهه قبلی، با افت ارزش وون و افزایش کسری تجاری و ضعیف شدن تقاضای مصرفی برای صادرات فناوری این کشور، دچار کندی شد.

تقاضا برای تراشه، معمولا دوره‌های رونق و رکود ردارد و رکود اخیر، به نگرانی سیاست گذاران کره‌ای که تلاش می‌کنند آسیب اقتصادی را کمتر کنند، افزوده است.

تسهیل و تشدید قرنطینه‌های کووید در چین، جنگ روسیه در اوکراین و تنش‌های تجاری میان پکن و واشنگتن، درآمد تولیدکنندگان تراشه کره‌ای نظیر سامسونگ الکترونیکس را تحت تاثیر قرار داد و باعث کاهش سود خالص این شرکت در سه ماهه سوم شد. سامسونگ در گزارش درآمدهای مالی خود اعلام کرد انتظار دارد تقاضا حداقل تا نیمه دوم سال ۲۰۲۳ بهبود پیدا کند.

طبق آمار رسمی کره جنوبی، رشد موجودی تراشه بالا مانده و در سپتامبر به ۵۴.۷ درصد رسید. ارسال تراشه از کارخانه‌ها، نشانه‌های ثبات داشت و تنها ۰.۹ درصد در مقایسه با سپتامبر گذشته کاهش یافت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مجموع تولید صنعتی کره جنوبی در سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۰.۸ درصد رشد کرد که کمتر از برآورد یک درصد توسط اقتصاددانان بود. این کاهش ماه قبل ۱.۸ درصد و شدیدتر از پیش بینی کاهش ۰.۸ درصدی بود.


کد مطلب: 70261

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70261/کاهش-فروش-جهانی-تراشه

ايتنا
  https://www.itna.ir