۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰

توییتر ایلان ماسک؛ بدبین باشیم یا خوشبین؟

ایتنا - ​​​​​​​یک مقام بلندپایه اوکراینی نسبت به خرید توییتر توسط ایلان ماسک که روابط پرتنشی با کی‌یف داشته است، ابراز بدبینی کرد.
توییتر ایلان ماسک؛ بدبین باشیم یا خوشبین؟

از اوایل اکتبر که ایلان ماسک پیشنهاد کرد اوکراین برای پایان دادن به جنگ، از مناطق تصرف شده توسط روسیه صرفنظر کند، روابط کی‌یف با این میلیاردر کارآفرین پرتنش شده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ماسک که خود را طرفدار آزادی بیان می‌خواند، برای تغییر نظارت بر محتوا در توییتر ابراز تمایل کرده است و پس از تکمیل قرارداد خرید این شرکت شبکه اجتماعی، در توییتی نوشت: پرنده آزاد شد. او گفته است می‌خواهد نسبت به وجود آزادی بیان در این شبکه اجتماعی مطمئن شود که احتمالا به معنای تسهیل استانداردهای نظارت بر محتوا و طرحهای بازگرداندن حسابهای شخصیتهای معروفی مانند دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکاست که از این پلتفرم به دلیل نقض مقررات اخراج شده اند. مهم‌تر از همه، ابتکارهای ماسک ممکن است سالها تلاشی که توییتر برای کاهش آزار و اذیت و سوءاستفاده در این پلتفرم انجام داده است را باطل کند.

میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین، در توییتی نوشت: آیا واقعا پرنده آزادی خود را یافته است یا تنها به قفسه جدیدی رفته است؟ او به نظارت غیرمعمول ماسک بر این سایت اشاره داشت. ماسک روز جمعه توییت کرده بود که توییتر یک شورای نظارت بر محتوا با دیدگاههای کاملا متنوع تشکیل خواهد داد.

ایلان ماسک که مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا و شرکت هوافضای اسپیس ایکس است، ماه جاری پس از این که یک نظرسنجی را در توییتر ارسال و به اوکراین، پیشنهاد کرد منطقه کریمه را برای همیشه به روسیه واگذار کند و همه‌پرسی جدیدی تحت نظارت سازمان ملل متحد برای مشخص شدن سرنوشت مناطق تحت کنترل روسیه برگزار شود، خشم کی‌یف و تمجید مسکو را برانگیخت.

واکنش کی‌یف به خریداری توییتر توسط ماسک، تضاد چشمگیری با واکنش مسکو داشت. دیمیتری مدودف، نایب رئیس شورای امنیت روسیه روز جمعه، در توییتی به ماسک تبریک گفت. مدودف نوشت: برای ایلان ماسک در غلبه بر جانبداری سیاسی و دیکتاتوری ایدئولوژیکی در توییتر آرزوی موفقیت دارم و به کار استارلینک در اوکراین پایان دهید. اشاره او به هزاران دستگاه اینترنت متصل به ماهواره است که شرکت اسپیس ایکس در اوکراین اداره می کند.

استارلینک ابزار مهمی برای نیروهای نظامی اوکراین بوده است زیرا در بسیاری از خطوط مقدم، دسترسی به تلفن همراه و اینترنت وجود ندارد.

بر اساس گزارش رویترز، رسانه‌های آمریکایی اواسط اکتبر، گزارشهایی منتشر کردند که اسپیس‌ایکس ممکن است از دولت آمریکا درخواست کند پول خدمات استارلینک در اوکراین را پرداخت کند. ماسک می‌گوید این خدمات تا پایان سال برای اسپیس ایکس ۱۰۰ میلیون دلار هزینه دارد. ماسک با اعلام این که اسپیس ایکس درخواست خود را پس گرفته است، به این گزارش‌ها، پاسخ داد.
کد مطلب: 70252
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام