۰
plusresetminus
يکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۴۴

ترامپ: توییتر با آمدن ایلان ماسک «دست آدم عاقلی» افتاده است

ایتنا - ترامپ پیش‌تر مدعی شده بود به توییتر باز نمی‌گردد؛ حتی اگر از بازگشتش استقبال کنند.
ترامپ: توییتر با آمدن ایلان ماسک «دست آدم عاقلی» افتاده است

دونالد ترامپ با انتشار مطلبی در رسانه اجتماعی شخصی‌ خود، تروت سوشیال، که‌ بسیار شبیه توییتر است، از اینکه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، توییتر را خرید، ابراز خوشحالی کرد.

ترامپ گفت: «تروت سوشیال به نوعی پدیده تبدیل شده است. آمار بازدید هفته پیش آن از همه برنامه‌های دیگر از جمله تیک‌تاک، توییتر، فیس‌بوک و سایر برنامه‌ها بیشتر بود. ظاهر و عملکردش هم به نظر من بهتر است. بسیار خوشحالم که الان توییتر به دست آدم عاقلی است و دیگر مدیریتش در دست دیوانه‌های چپ افراطی و مجانینی نیست که واقعا از کشورمان متنفرند. حالا توییتر باید سخت تلاش کند خود را از چنگال همه بات‌ها و حساب‌های تقلبی که به‌شدت به آن آسیب زده‌اند، برهاند. بسیارکوچک‌تر اما بهتر خواهد شد. من عاشق حقیقتم!»

ماسک بلافاصله پاراگ آگراوال، مدیرعامل، ند سیگال، مدیر مالی، و ویجایا گدی، رئیس سیاستگذاری این وب‌سایت و عامل بسته شدن دائمی حساب ترامپ پس از شورش کنگره را اخراج کرد.
همین بسته شدن حساب او بود که سرانجام به ایجاد تروت سوشیال منجر شد. ترامپ پس از آنکه به دلیل نقض سیاست‌ جلوگیری از «تمجید خشونت» این وب‌سایت از آن اخراج شد، صدور پیام‌هایی به ظاهر رسمی از مارالاگو را آغاز کرد که ناچار از آن‌ها اسکرین‌شات می‌گرفتند و در باقی بخش‌های اینترنت پخش می‌کردند.

جیسون میلر، سخنگوی سابق او، رسانه مجازی شخصی خود گتر (Gettr) را راه‌اندازی کرد که -مشابه پرلر و گب و فرنک اسپیچ که پیش‌تر راه‌اندازی شدند- مدعی شد نه تنها دیده‌بان «آزادی بیان» در فضای مجازی خواهد بود؛ بلکه کارکنان سابق ترامپ آن را اداره خواهند کرد.

اما از بخت بد این سایت، انگار ترامپ هرگز علاقه‌ای نشان نداد و در عوض منتظر راه‌اندازی سایت خود یعنی تروت سوشیال ماند که همسان توییتر است. واسط کاربری این سایت دارای دکمه پسندیدن (like)، دکمه بازنشر (reTruth) با همان پیکان‌های دایره‌ای دکمه بازنشر توییتر (retweet) و دکمه پاسخ است و با مجموعه حباب‌های مصور گفت‌وگو تکمیل می‌شود.

با مدیریت ماسک و اخراج مدیری که ترامپ را بیرون انداخته بود، بسیاری از کاربران محافظه‌کار خوشحال شدند و امیدوار بودند رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به این سایت برگردد. اما این امید تا صبح جمعه هنوز محقق نشده بود.

با توجه به آنکه ترامپ قبلا در مصاحبه با فاکس نیوز گفته بود حتی اگر به او فرصت هم بدهند، قصد ندارد به توییتر برگردد، امکان دارد وضعیت همین طور بماند.

ترامپ گفت: «به توییتر نمی‌روم. در تروت می‌مانم. امیدوارم ایلان توییتر را بخرد؛ چون باعث پیشرفت آن می‌شود و آدم خوبی است؛ اما من در تروت می‌مانم.»

بنابراین اگر ترامپ سر حرفش بماند، به این زودی به توییتر برنمی‌گردد و در عوض، به نظر می‌رسد آماده است همچنان به نبرد با این سایت ادامه دهد تا پلتفرم خود را تقویت کند.

مشخص نیست منظور ترامپ از «آماری» که برای سایت تروت سوشیال ذکر می‌کند، چیست؛ احتمال دارد منظور او تعداد دانلود اپلیکیشن باشد نه متوسط تعداد کاربران روزانه.

تروت سوشیال طبق داده‌هایی که فوربس گردآوری کرده است، ماهانه حدود دو میلیون کاربر فعال دارد؛ هر چند در پی حمله اف‌بی‌آی به مارالاگو، محبوبیت این سایت افزایش یافت.

منبع: ایندیپندنت
کد مطلب: 70229
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام