۰
plusresetminus
شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۷

پاداش پایان خدمتی ۱۲۲ میلیون دلاری مدیران اخراجی توییتر

ایتنا - ​​​​​​​سه مدیر ارشد توییتر که توسط ایلان ماسک، مالک جدید این شرکت شبکه اجتماعی اخراج شده اند، هر کدام به صورت جداگانه پاداش پایان خدمتی دریافت خواهند کرد که مجموعا به حدود ۱۲۲ میلیون دلار بالغ می‌شود.
پاداش پایان خدمتی ۱۲۲ میلیون دلاری مدیران اخراجی توییتر

منابع آگاه به رویترز گفتند: ایلان ماسک، پاراگ آگراوال، مدیرعامل، ند سگال، مدیر مالی و ویجایا گاد، مدیر امور حقوقی و سیاستگذاری توییتر را اخراج کرده است. وی این مدیران را متهم کرده است او و سرمایه گذاران را در خصوص تعداد واقعی حسابهای جعلی در توییتر گمراه کرده اند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، موسسه تحقیقاتی اکوئیلار که در زمینه تحقیقات درباره بسته جبرانی مدیران معروف است، ارزش پاداش پایان خدمت یا به اصطلاح "چتر طلایی" آگراوال را ۵۷.۴ میلیون دلار تخمین زد در حالی که این مبلغ برای سگال ۴۴.۵ میلیون دلار و برای گاد، ۲۰ میلیون دلار است.

علاوه بر این پرداختها، این سه مدیر مجموعا ۶۵ میلیون دلار از ایلان ماسک در قبال سهمی که در این شرکت دارند و اکنون ماسک آن را خریداری کرده است، دریافت خواهند کرد.

سهم گاد بیشتر بوده و بر اساس قیمت فروش ۵۴.۲۰ دلار هر سهم، ۳۴.۸ میلیون دلار ارزش دارد و سهام سگال ۲۲ میلیون دلار و سهام آگراوال ۸.۴ میلیون دلار ارزش دارد.

آگراوال پیش از این که نوامبر سال گذشته به عنوان مدیرعامل توییتر منصوب شود، مدیر فناوری این شرکت بود. طبق اظهارنامه بورسی توییتر، پاداش آگراوال برای سال ۲۰۲۱ حدود ۳۰.۴ میلیون دلار بود.

پرداخت پاداشهای بزرگ به مدیران در تغییر کنترل یک شرکت، فرآیند متداولی برای انتقال آرام مالکیت آن است اما می‌تواند جنجال برانگیز باشد.

بر اساس گزارش رویترز، کورتنی یو، مدیر تحقیقات اکوئیلار گفت: مدیران توییتر باید این مبالغ را دریافت کنند مگر این که ایلان ماسک دلیلی برای خاتمه خدمت آنها داشته باشد و به عنوان مثال آنها را برای نقض قانون یا تخطی از سیاست شرکت، اخراج کرده باشد.
کد مطلب: 70220
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام