کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احتمال افزایش تعداد کارمندان اخراجی توییتر توسط ایلان ماسک!

سايت خبری ايتنا , 10 آبان 1401 ساعت 2:00

ایتنا - واشنگتن‌پست در گزارش خود در مورد این موضوع خاطرنشان کرده است که هیئت مدیره فعلی توییتر باید به نحوی 800 میلیون دلار از حقوق و دستمزد خود را کاهش می‌داد، که باعث می‌شد یک چهارم از کارکنانش مشمول تعدیل نیرو شوند.


دعوای حقوقی ماسک و توتیتر تاکنون فراز و نشیب‌های بسیاری به خود دیده است. در اوایل ماه جاری، ماسک یک چرخش دیگر انجام داد و اعلام کرد که قصد دارد معامله را با قیمتی که او و توییتر در ابتدا روی آن توافق کرده بودند – یعنی 54.20 دلار به ازای هر سهم یا در مجموع حدود 44 میلیارد دلار – نهایی کند. هیئت مدیره توییتر در ابتدا مردد به نظر می‌رسید اما با توقف روند قانونی و تلاش برای نهایی کردن معامله موافقت کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، دادرسی قضایی تا پایان اکتبر به حالت تعلیق درآمده است و طرفین تا بیست و هشتم این ماه فرصت داشتند تا کار خود را به پایان برسانند و از بازگشت به دادگاه خودداری کنند. با توجه به تعداد تغییر موضع‌ها تاکنون، محتمل است که مشکل دیگری پیش بیاید و کل این ماجرا طولانی‌تر شود، فرایندی که برای کارمندان توییتر می‌تواند یک انتظار بسیار طولانی و اعضاب‌خردکن باشد.
 

سه چهارم کارکنان توییتر ممکن است اخراج شوند

 بر اساس گزارش بسیاری از رسانه‌ها، از جمله واشنگتن‌پست، ممکن است نزدیک به 75 درصد از 7500 کارمند توییتر در کمتر از یک هفته ناچار به یافتن شغل جدیدی شوند. اما حتی ممکن است این تعدیل‌ها در واقع تقصیر ایلان نبوده باشد. یک حدس قوی این است که اخراج کارکنان در هر صورت اتفاق می‌افتاد، و بخشی از دلیل خوشحالی هیئت‌مدیره توییتر از پذیرفتن پیشنهاد ثروتمندترین مرد جهان این بود که به آنها کمک می‌کرد تا بخش زیادی از نیروی کار خود را اخراج نکنند.
 

واشنگتن‌پست در گزارش خود در مورد این موضوع خاطرنشان کرده است که هیئت مدیره فعلی توییتر باید به نحوی 800 میلیون دلار از حقوق و دستمزد خود را کاهش می‌داد، که باعث می‌شد یک چهارم از کارکنانش مشمول تعدیل نیرو شوند. زیرساخت‌های این شرکت نیز تحت تأثیر اقدامات پیشنهادی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها قرار خواهد گرفت. بنابراین صرف‌نظر از اینکه چه کسی تصمیمگیرنده توئیتر باشد، احتمالاً زمان خوبی برای کار در توییتر نیست.

بسیاری از کارشناسان، از جمله دو نفری که در مقاله واشنگتن‌پست از آنها نقل قول شده است، موافق هستند که ماسک برای تغییر توییتر کار آسانی نخواهد داشت. این بیزینسمن سابقه تصمیمگیری‌های دشوار را دارد، از جمله در همین اواخر. در اوایل سال جاری، ماسک برنامه‌های خود را برای پایان دادن به قرارداد شغلی یک دهم از کارکنان تسلا تشریح کرد. و اخراج‌ها در توییتر می‌تواند دنباله همین روند باشد.
 


کد مطلب: 70198

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70198/احتمال-افزایش-تعداد-کارمندان-اخراجی-توییتر-توسط-ایلان-ماسک

ايتنا
  https://www.itna.ir