۰
plusresetminus
سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۸
یک مدیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای:

هرچه کاشتیم را سیل اختلالات اینترنت برد!

ایتنا - «با هیئت رئیسه نصر تهران و کشور صحبت و پس از شرح وضعیت درخواست کردیم این مسائل نزد مقامات بالایی منعکس شود. اما پاسخی از این مقامات دریافت نکرده‌ایم.»
هرچه کاشتیم را سیل اختلالات اینترنت برد!
یکی از مدیران سازمان نصر، از دست رفتن امکان بهره‌مندی از سهولت، سرعت، هزینه پایین و امنیت ارتباط اینترنتی را از جمله مهم‌ترین چالش‌هایی دانست که ذی‌نفعان حوزه تامین کالا در هفته‌های اخیر با آن مواجه بوده‌اند. او همچنین از کاهش 50 درصدی درآمد این حوزه خبر داد و اختلالات اینترنت را موجب بی‌اعتبار شدن کشور در این حوزه دانست.

به گزارش ایتنا از روابط عمومی سازمان نصر تهران، مسعود شکرانی، رئیس کمیسیون تامین تجهیزات و کالای فاوا با تاکید بر اینکه عمده ارتباطات فعالان این حوزه از طریق ابزارهایی مانند واتس‌آپ بوده است، گفت: «بسیاری از فعالان این حوزه که برای ایران کار می‌کنند و در کشورهای دیگر نظیر ترکیه و امارات دفتر دارند، سال‌های زیادی تلاش کرده‌اند تا هویت معتبری نزد دیگر فعالان این حوزه داشته باشند اما قطع دسترسی به ابزارهایی مانند واتس‌آپ که پرکاربردترین راه ارتباطی‌شان بوده موجب شده تا نتوانند برای مثال چند روز به پیام‌های طرف دیگر معاملات پاسخ دهند و همین موجب شده اعتماد به آنها و زحماتی که کشیده‌اند از دست برود.»
رئیس کمیسیون تامین تجهیزات و کالای فاوای نصر تهران در ادامه با تاکید بر سهولت ارتباطات اینترنتی افزود: «تماس اینترنتی در مقایسه با تماس تلفنی مزایای بسیاری دارد. هزینه تماس اینترنتی کمتر است. تماس اینترنتی از رمزگذاری سرتاسری (end-to-end encryption) برخوردار است و همین امر امنیت آن را بالا می‌برد. همچنین از طریق تماس اینترنتی به‌راحتی می‌توان تماس‌هایی با مدت زمان طولانی برقرار کرد اما شرایط فعلی این امکانات را از بین برده است.»

وی با اشاره به آسیب‌های تحمیل‌شده به این حوزه از کاهش قابل توجه درآمد در این حوزه خبر داد و گفت: «ارتباطات برای فعالان حوزه تامین عنصری کلیدی است که در حال حاضر مختل شده است. همین موجب شده تا درآمد این حوزه حدود 50 درصد کاهش یابد.»
او با تاکید بر جبران‌ناپذیر بودن برخی از این آسیب‌ها گفت: «هرچه طی سال‌های گذشته برایش زحمت کشیدیم، کاشتیم و از آن نگهداری کردیم با این سیل اختلالات اینترنت از دست رفته است.»

     در این زمینه بخوانید:
     - هزینه قطع اینترنت در چند روز اخیر چقدر بوده است؟
     - زیان اختلالات اینترنت به همه شرکت‌های فاوا
     - فاجعه اقتصاد آفلاین

  
شکرانی در انتها با اشاره به اقدامات کمیسیون تامین تجهیزات و کالای فاوا برای رفع این مشکلات گفت: با هیئت رئیسه نصر تهران و کشور صحبت و پس از شرح وضعیت درخواست کردیم این مسائل نزد مقامات بالایی منعکس شود. اما پاسخی از این مقامات دریافت نکرده‌ایم. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قطعاً در جریان این چالش‌ها قرار دارد و خود نیز این موضوعات را رصد می‌کند اما اعلام شده که کنترلی بر این وضعیت وجود ندارد و نهادهای امنیتی تصمیم‌گیرنده هستند.»
او همچنین از قرار ملاقات با رئیس سازمان پدافند غیرعامل خبر داد و عنوان کرد: «در کمیسیون شبکه نیز نامه‌ای به غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل ارسال شده و از ایشان درخواست ملاقات کرده‌ایم تا برایشان توضیح دهیم کشورهایی مانند عربستان، ترکیه و امارات نیز که با توجه به برخی مشابهت‌هایشان با ایران با مسائل یکسانی مواجه هستند با وضعیت‌های مشابه چنین برخوردی ندارند و به این شکل کشور خود را بی‌اعتبار نمی‌کنند.»
 
کد مطلب: 70179
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام