۰
plusresetminus
جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۸

اغلب کاربران بعد از یک ماه متاورس را ترک می‌کنند

ایتنا - تنها ۹ درصد از جهان‌هایی که به‌دست سازندگان ساخته شده‌اند از سوی بیش از ۵۰ نفر بازدید می‌شوند.
اغلب کاربران بعد از یک ماه متاورس را ترک می‌کنند

بر اساس گزارش‌ها، اسناد داخلی متاورس می‌گویند کاربران پلتفرم واقعیت مجازی «هورایزن ورلدز» متا به آن بازنمی‌گردند، چرا که تعداد افرادی که به این نرم‌افزار بازمی‌گردند مدام رو به کاهش است.

طبق اسناد گزارش شده از وال‌استریت ژورنال، متا هدف خود را رسیدن به ۵۰۰ هزار کاربر فعال ماهانه برای «هورایزن ورلدز» تعیین کرده است، جایی که مردم می‌توانند از جهان‌های ایجادشده به‌‌وسیله بازیکنان دیگر که شامل مکان‌های خرید، تفریح ​​و سرگرمی می‌شود بازدید کنند، اما آن‌گونه که وال‌استریت ژورنال گزارش کرده، این شرکت تاکنون به کمتر از ۲۰۰ هزار کاربر فعال دست یافته است.

این اسناد می‌گویند که تنها ۹ درصد از جهان‌هایی که به‌دست سازندگان ساخته شده‌اند از سوی بیش از ۵۰ نفر بازدید می‌شوند. یکی می‌گوید: «دنیای خالی، دنیای غمگینی است.» طبق گزارش‌ها، اکثر بازدیدکنندگان هورایزن معمولا پس از ماه نخست، به این برنامه بازنمی‌گردند.

کاربران ظاهرا مشکلاتی در پیدا‌ کردن مناطق موردعلاقه خود داشتند، درحالی‌که دیگران از این مسئله شکایت داشتند که «افراد در متاروس، واقعی به نظر نمی‌رسند» و آواتارها پا ندارند.

مارک زاکربرگ، مدیر متا، در رویداد کانکت این شرکت برای نخستین بار آواتار کامل جدید متاورس خود را که پا دارد معرفی کرد.

او در این رویداد گفت: «طراحی پاها سخت هستند، به همین دلیل است که سایر سامانه‌های واقعیت مجازی نیز آن را ندارند.»

متا بی‌سروصدا ویژگی‌های جدید را در این پلتفرم تا زمانی که تجربه کاربری را بهبود بخشد متوقف کرد، اما قصد داشت که نسخه‌ای از هورایزون را در اواخر امسال برای دستگاه‌های تلفن همراه و رایانه‌ها عرضه کند.

طبق گزارش‌ها، دیر اوباسانجو، مدیر محصول اصلی هورایزون و پلتفرم متاورس، در یادداشتی نوشت که مشخص نیست متاورس در چارچوب سرمایه‌گذاری کجا قرار می‌گیرد «و اینکه شرکت برای ارزیابی مجدد نحوه سرمایه‌گذاری و تخصیص منابع از اهداف خود عقب افتاد.»

بااین‌حال، متا معتقد است که می‌تواند افراد را به پلتفرم بازگرداند. در یکی از یادداشت‌ها می‌خوانیم: «بسیاری می‌گویند اگر نقاط ضعف برطرف شود، بازمی‌گردند»، درحالی‌که دیگری می‌گوید که سازندگان «تمایل دارند تمام‌وقت در متاورس کار کنند» و «اگر عناوین شغلی تمام‌وقت با پرداخت مناسب وجود داشته باشد، برخی از سازندگان یعنی کاربران پلتفرم واقعیت مجازی، متاورس را به کار تمام‌وقت خود تبدیل می‌کنند.»

متا اخیرا یک هدست واقعیت مجازی جدید به نام «کوئست پرو» را با قیمت ۱۴۹۹ پوند عرضه کرده است. درحالی‌که قیمت آن تقریبا چهار برابر قیمت هدست فعلی متا است، این هدست جدید دارای حس‌گرهای حالت چهره و کنترلرهای خود-ردیاب است.

متا تا پیش از انتشار این مطلب، به درخواست ایندیپندنت برای اظهارنظر پاسخ نداد، اما یک سخنگوی متا به وال‌استریت ژورنال گفت که متاورس یک پروژه چندساله است و متا بر این باور است که این شرکت، آینده دنیای رایانه است.
کد مطلب: 70134
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام