کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اینترنت ثابت چیست و بهترین نوع آن کدام است؟

27 مهر 1401 ساعت 15:33

در حال حاضر شرکت‌های اینترنتی مختلف خدمات اینترنت ثابت بی‌سیم (TD-LTE) و اینترنت ثابت DSL را ارائه می‌کنند؛ اما انتخاب یک شرکت خوب که هر دو اینترنت را با سرعت حداکثری به کاربران ارائه می‌دهد، اهمیت زیادی دارد.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



زندگی در یک منطقه روستایی و دور دست مزایای زیادی دارد، اما درست مانند هر چیز دیگری، ممکن است معایبی نیز داشته باشد. یکی از مشکلات زندگی در روستا و نقاط در دسترس، عدم دسترسی مناسب به اینترنت و شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت است. یکی از گزینه‌های اینترنت در نقاط دور دست، اینترنت DSL یا ثابت است که محبوبیت زیادی دارد زیرا از خطوط تلفن برای انتقال داده استفاده می‌کند و سرعت مناسبی دارد.
گزینه دیگری که در این مناطق روز به روز بیشتر در دسترس است، اینترنت بی سیم ثابت یا همان TD-LTE است. این نوع اینترنت از طریق امواج رادیویی، که از برج‌ها به گیرنده‌های نصب شده در محل سکونت کاربر منتشر می‌شوند، در دسترس قرار می‌گیرد. گیرنده‌ها باید در فاصله حداکثری 16 کیلومتری برج باشد. این سرویس به ویژه در مناطقی که زیرساختی برای عرضه اینترنت پرسرعت وجود ندارد عالی است.
DSL و اینترنت td lte تفاوت بسیاری با هم دارند. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی کامل این دو نوع اینترنت بپردازیم و ببینیم اینترنت ثابت چیست و بهترین نوع آن کدام است. با ما همراه باشید.
 

اینترنت td lte یا بی سیم ثابت چیست؟


اینترنت بی سیم ثابت یک سرویس اینترنت پرسرعت و قابل اعتماد برای مناطق دورافتاده است. اینترنت بی‌سیم ثابت از نقطه دسترسی اصلی (معمولاً با خطوط فیبر نوری پرسرعت عرضه می‌شود) به گیرنده‌های نصب شده در ادارات و موسسات، مزارع و خانه‌ها ارسال می‌شود. هر گیرنده معمولاً در فاصله 16 کیلومتری قرار دارد و دارای یک خط دید با نقطه دسترسی است.
 

مزایا و معایب اینترنت بی سیم ثابت


مزایای TD-LTE
   - 
اینترنت از طریق امواج هوایی ارسال می‌شود و نیازی به خطوط تلفن یا کابل ندارد
   - سرویس قابل اعتماد و سریع است - سرعت آن با کابل پرسرعت قابل مقایسه است.
   - هیچ محدودیتی برای داده وجود ندارد.
   - با سرویس اینترنت بی‌سیم ثابت نیازی به خط تلفن نیست.

معایب TD-LTE
   - 
اینترنت بی سیم ثابت معمولاً گران‌تر از DSL است.

اینترنت بی‌سیم ثابت بهترین گزینه برای پخش ویدیو، گوش دادن به موسیقی، ارسال ایمیل‌های با حجم بالا، راه‌اندازی دستگاه کارت اعتباری کسب‌وکار شما و سایر ابزارهای مبتنی بر وب است. به منظور اطلاع از طرح های ایترنت td lte ماهان نت می توانید به صفحه جشنواره اینترنت پرسرعت مراجعه نموده و طرح دلخواه خود را انتخاب نمایید.

 

DSL چیست؟


DSL (مخفف Digital Subscriber Line به معنی خط مشترک دیجیتال) از سیم‌های تلفن برای انتقال سیگنال‌های اینترنت استفاده می‌کند. استفاده از خطوط تلفن به DSL این امکان را داده است که به یکی از خدمات اینترنتی در دسترس‌تر تبدیل شود. DSL بر خلاف اینترنت Dial-up امکان استفاده همزمان از اینترنت و تلفن را فراهم می‌کند.
 

مزایا و معایب DSL


مزایای DSL
   - 
هزینه DSL معمولاً ارزان‌تر از سایر خدمات اینترنتی است.
   - نسخه‌های جدیدتر DSL سریع‌تر هستند، اما همچنان از اینترنت بی سیم کابلی و ثابت از نظر سرعت عقب مانده‌اند.
   - هیچ سیم جدیدی برای سرویس مورد نیاز نیست. DSL روی خطوط تلفن استاندارد اجرا می‌شود.
   - این سرویس همیشه متصل است - نیازی به شماره‌گیری یا صبر کردن برای راه اندازی سرویس نیست.

معایب DSL
   - 
معمولاً خدمات توسط مخابرات و بر روی تلفن ارائه می‌شود، به این معنی که باید حتماً خط تلفن نیز داشته باشید.
   - سرعت این نوع اینترنت ثابت به نزدیکی شما به نقطه توزیع اصلی DSL بستگی دارد. هر چه نزدیکتر باشید، خدمات شما سریعتر خواهد بود. هر چه از نقطه توزیع اصلی دورتر باشید، سرعت اینترنت شما کاهش می‌یابد.
   - در اینترنت DSL معمولاً سیاست استفاده منصفانه پیاده‌سازی می‌شود.

DSL گزینه خوبی برای افرادی است که به دنبال یک سرویس اینترنتی مقرون به صرفه برای بررسی ایمیل و مرور اینترنت هستند. این نوع اینترنت ثابت گزینه قابل اعتمادی برای پخش ویدیو، گوش دادن به موسیقی، ارسال ایمیل با فایل‌های حجیم یا راه‌اندازی یک کسب و کار نیست.

 

DSL بهتر است یا اینترنت بی سیم ثابت؟


آیا خرید اینترنت  td lte بهتر است یا DSL؟ پاسخ این سوال، بستگی به اهداف شما دارد. اگر به دنبال یک منبع اینترنتی قابل اعتماد و سریع هستید، اینترنت بی سیم ثابت یا TD-LTE بهترین گزینه برای شماست. اگر قیمت و هزینه اینترنت مهم‌ترین فاکتور برای شما است، DSL می‌تواند گزینه بهتری برای شما باشد.
 

کدام شرکت اینترنت ثابت با سرعت خوب ارائه می‌دهد؟


در حال حاضر شرکت‌های اینترنتی مختلف خدمات اینترنت ثابت بی‌سیم (TD-LTE) و اینترنت ثابت DSL را ارائه می‌کنند؛ اما انتخاب یک شرکت خوب که هر دو اینترنت را با سرعت حداکثری به کاربران ارائه می‌دهد، اهمیت زیادی دارد. یکی از شرکت‌هایی که هم در ارائه اینترنت DSL و هم اینترنت TD-LTE پرقدرت عمل کرده است، شرکت ماهان نت است. شما می‌توانید بر اساس نیاز خود بهترین نوع اینترنت ثابت را انتخاب کنید و سپس با مراجعه به وبسایت ماهان نت یا تماس با شماره 1514 خدمات مورد نظر را به راحتی دریافت نمایید.
 


کد مطلب: 70102

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70102/اینترنت-ثابت-چیست-بهترین-نوع-کدام

ايتنا
  https://www.itna.ir