۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۵:۱۵

بیل گیتس حاضر است برای ریشه کن کردن فلج اطفال، با طالبان ملاقات کند

ایتنا - بنیاد بیل و ملیندا گیتس، تا کنون بیش از ۵ میلیارد دلار برای ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال کمک کرده است.
بیل گیتس حاضر است برای ریشه کن کردن فلج اطفال، با طالبان ملاقات کند
بیل گیتس میلیاردر و نیکوکار آمریکایی که برای ریشه کن کردن بیماری فلج اطفال کار می‌کند، روز دوشنبه، ۲۵ مهر (۱۷ اکتبر)، به  تلگراف گفت، حاضر است برای ریشه کن کردن فلج اطفال تقریباً هر کاری انجام دهد. او علاوه کرد که اگر لازم باشد، حاضر است با طالبان نیز ملاقات کند.

بیل گیتس افزود که سیل در پاکستان، بزرگترین ضربه را به تلاش‌ها برای ریشه کن کردن بیماری فلج اطفال وارد کرده است و حوادث اخیر در افغانستان نیز به تلاش‌های این کمپین ضربه زده است.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، بیل گیتس که از دو دهه به این‌سو برای ریشه کن کردن بیماری فلج اطفال کار می‌کند، از ادامه این بیماری در افغانستان و پاکستان ابراز نگرانی نمود و گفت، سیل اخیر در پاکستان، ممکن است نتایج دو دهه تلاش‌های او برای محو این بیماری را از مسیر اصلی اش خارج کند.

گیتس گفت،  کمک به محو بیماری فلج اطفال، از اولویت‌های اصلی بنیاد گیتس و ملیندا گیتس است. او در پاسخ به این پرسش که این تلاش‌ها شامل نشستن با طالبان نیز می‌شود، گفت: «راستش را بخواهید، نمی‌دانم حساسیتی در این زمینه وجود دارد یا خیر. من تقریباً هر کاری برای کمک به کمپین محو فلج اطفال انجام می‌دهم.»

گیتس افزود: «شرکای بنیاد توانسته‌اند با طالبان در قطر ملاقات کنند، اما با توجه به تحریم‌های ایالات متحده، وضعیت بسیار پیچیده‌ است.»

بیل گیتس با ابراز نگرانی از تداوم بیماری فلج اطفال در افغانستان و پاکستان، گفت بحران‌های بشردوستانه و نا امنی در دو کشور نامبرده، تلاش‌ها و امکانات در نظر گرفته شده برای محو فلج اطفال را از مسیر اصلی‌اش خارج کرده است.
 

بیل گیتس در حالی ملاقات با طالبان را برای کمک به تقویت کمپین محو بیماری فلج اطفال رد نکرد که روز دوشنبه، گزارش‌هایی از ممانعت طالبان در تطبیق واکسن پولیو در شهرستان دند استان قندهار منتشر شد. شماری از ساکنان شهرستان دند به روزنامه اطلاعات روز گفتند، طالبان مانع فعالیت کارکنان واکسن فلج اطفال شدند و از تطبیق آن در روستاهای این شهرستان جلوگیری کردند. در بیست سال گذشته نیز تطبیق واکسن فلج اطفال، در روستاهای زیر سلطه طالبان ممنوع بود.

در برخی از موارد، کارکنان کمپین ریشه‌کنی فلج اطفال، از سوی طالبان بازداشت، شکنجه و کشته می‌شدند. در برخی از مناطق افغانستان، مردم براساس باورهای سنتی و برخی شایعات مانع تطبیق واکسن فلج اطفال می‌شوند. هرچند دولت‌های پیشین افغانستان تلاش کردند با راه‌اندازی کمپین اطلاع رسانی و آگاهی دهی، چالش‌ها را در این زمینه از سر راه بردارند، اما با سلطه دوباره طالبان بر افغانستان، موانع بر سر راه این کمپین در حال افزایش است.

قرار است اواخر هفته آینده، اجلاس جهانی بهداشت در برلین برگزار شود و یکی از اساسی‌ترین تلاش‌ها در این اجلاس، جمع‌آوری ۴.۸ میلیارد دلار برای تداوم و گسترش تلاش‌ها برای محو بیماری فلج اطفال خواهد بود.

بیل گیتس که معتقد است ریشه کن کردن بیماری فلج اطفال ممکن است و باید تلاش‌ها در این زمینه افزایش یابد، وعده کمک ۱.۲ میلیارد دلاری به این کمپین داده است.

بنیاد بیل و ملیندا گیتس از سال ۲۰۰۷ تا اکنون، حدود ۵ میلیارد دلار به کمپین محو بیماری فلج اطفال در سراسر جهان کمک کرده است. بیل گیتس در مورد کمک‌هایش برای ریشه‌کنی فلج اطفال گفت: «من میلیاردها دلار برای این کار گذاشته‌ام. بنابر این بدیهی است که فکر کنم ریشه‌کنی آن امکان پذیر است.»
کد مطلب: 70090
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام