۲
۰
plusresetminus
جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۰۰
رئیس سازمان جاسوسی انگلیس هشدار داد

چین از تکنولوژی برای افزایش نفوذ خود استفاده می‌کند

ایتنا - حزب کمونیست چین (CCP) با صادرات فناوری‌های مورد استفاده در همه چیز به دنبال تاثیرگذاری بر کشورهای دیگر است. و چنان محصولاتی، که به دلیل قیمت پایین می‌توانند جذاب باشند، می‌توانند توام با «هزینه‌هایی پنهان» باشند که امنیت و حریم خصوصی همه را به خطر می‌اندازد.
چین از تکنولوژی برای افزایش نفوذ خود استفاده می‌کند
به گفته رئیس آژانس جاسوسی GCHQ انگلیس، دولت چین در نظر دارد با شکل دادن به استفاده از فناوری در جهان، یک مزیت استراتژیک ایجاد کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از زددی‌نت، سر جرمی فلمینگ، مدیر GCHQ، گفت که حزب کمونیست چین (CCP) با صادرات فناوری‌های مورد استفاده در همه چیز، از دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیا (IoT)، که شهرهای هوشمند را نیرو می‌دهند، تا ابزارهای جدید نوآورانه‌های مورد استفاده، به دنبال تاثیرگذاری بر کشورهای دیگر است. و چنان محصولاتی، که به دلیل قیمت پایین می‌توانند جذاب باشند، می‌توانند توام با «هزینه‌هایی پنهان» باشند که امنیت و حریم خصوصی همه را به خطر می‌اندازد.
 
فلمینگ، که در سخنرانی سالانه امنیتی موسسه Royal United Services (RUSI) در مرکز لندن سخن می‌گفت اینگونه توضیح داد که: «نوآوری تکنولوژیکی، مثل هر کشور دیگری، کلید رشد چین نیز به شمار می‌رود. و به این دلیل است که در نحوه برقراری ارتباط، تجارت، کار و زندگی ما بسیار مهم است».
 
فلمینگ گفت که بریتانیا می‌خواهد با یک چین قوی رقابت و همکاری کند، اما این سوال که چگونه این قدرت توسط حزب کمونیست چین مورد استفاده یا سوء استفاده قرار می‌گیرد اهمیت محوری دارد و گفت که این یک «مساله با فوریت فزاینده» است که باید به آن اذعان کرد و به آن پرداخت.
 

فلمینگ گفت، چین عمداٌ و با حوصله برای به دست آوردن مزیت استراتژیک از طریق شکل دادن به اکوسیستم فناوری جهان در تلاش است. «بنابراین، ما باید از خود بپرسیم: آیا از این موضوع راضی هستیم؟»
 
فلمینگ گفت که در نتیجه این استراتژی، تعریف امنیت ملی به مفهومی بسیار گسترده‌تر تبدیل شده است. او گفت: «تکنولوژی نه تنها به عرصه‌ای برای فرصت‌ها، برای رقابت و همکاری، بلکه به میدان جنگ برای کنترل، ارزش‌ها و تأثیرگذاری تبدیل شده است».
 
و او هشدار داد: «به رهن گذاشتن آینده با خرید چشم‌انداز چینی برای فناوری ممکن است برای برخی در کوتاه‌مدت جذاب باشد - به ویژه برای کشورهایی که استرس ناشی از افزایش هزینه‌های انرژی و مواد غذایی ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین را تحمل می‌کنند. ما باید جایگزینی ارائه دهیم. راهکارهایی که عملی و مقرون به صرفه باشند، و با حمایت مالی بین‌المللی یا سرمایه‌گذاری در بازار پشتیبانی می‌شوند. اگر این کار را نکنیم، در بلندمدت، هزینه‌های پنهان راهکارهای فناوری ارزان چین بسیار آشکار خواهد شد».
کد مطلب: 70034
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
طمع و زیاده خواهی همیشه عامل زوال بوده و هست ، آنزمان که سرمایه داران غربی به دلیل ارزانی نیروی کار ، تولید محصولات خود را به چین منتقل می کردند ، امروز را نمی دیدند ، هر چند همین طمع و زیاده خواهی ها می تواند شامل چین هم بشود.
صادق
feedback
Iran, Islamic Republic of
مطمئنید که فقط چین این کار رو می کنه؟
غرب این کار رو نمی کنه؟
راه مقابله با این نفوذ ها قوی شدن در زمینه تکنولوژی هست با تکیه بر دانشمندان و برنامه نویسان داخلی
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام