۰
plusresetminus
يکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۱۱

آیا مایکروسافت ویندوز 11 «پشتیبانی‌نشده» شما را به‌روزرسانی امنیتی نمی‌کند؟

ایتنا - FUD یک تکنیک بازاریابی کلاسیک است که زمانی استفاده می‌شود که هیچ استدلال فنی خوبی در برابر انتخابی که مشتری در نظر دارد وجود نداشته باشد. با این حال، دیدن مثالی مانند این عجیب است که در آن شرکت غول‌پیکر مایکروسافت از FUD استفاده می‌کند تا مشتریان را از نصب یکی از محصولاتش منصرف کند.
آیا مایکروسافت ویندوز 11 «پشتیبانی‌نشده» شما را به‌روزرسانی امنیتی نمی‌کند؟
الزامات سختگیرانه سازگاری‌پذیری مایکروسافت برای ویندوز 11 موجب شده است که تعداد قابل توجهی از دارندگان کامپیوترهای شخصی قادر به ارتقاء به ویندوز 11، حتی در سخت‌افزارهای نسبتاً جدید، نباشند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از زددینت، این شرکت در عین حال این پیام را منتشر کرده است که نصب ویندوز 11 بر روی کامپیوترهای شخصی پشتیبانی‌نشده سبب پشتیبانی نشدن آنها می‌شود و در آینده مستحق دریافت به‌روزرسانی نخواهد بود. که این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که: اگر ویندوز 11 را بر روی کامپیوتری ناسازگار نصب کنید، آیا کامپیوتر شما واقعاً در خطر عدم دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه قرار می‌گیرد؟
 
اجازه دهید به این سوال با یک سوال پاسخ دهیم: آیا تا به حال عبارت FUD به گوشتان خورده است؟ این عبارت که مخفف عبارت «ترس، بلاتکلیفی و شک» مدت‌هاست که وجود داشته است، اما در دهه 1970 به عنوان راهی برای توصیف اینکه چگونه شرکت غول‌پیکر IBM مشتریان خود را حتی از در نظر گرفتن محصولات رقیب منصرف می‌کرد رایج شد.
 
FUD یک تکنیک بازاریابی کلاسیک است که زمانی استفاده می‌شود که هیچ استدلال فنی خوبی در برابر انتخابی که مشتری در نظر دارد وجود نداشته باشد. با این حال، دیدن مثالی مانند این عجیب است که در آن شرکت غول‌پیکر مایکروسافت از FUD استفاده می‌کند تا مشتریان را از نصب یکی از محصولاتش منصرف کند.
 
 


زبان دقیق آن هشدار جالب است:
 
«نصب ویندوز 11 روی این رایانه شخصی توصیه نمی‌شود و ممکن است منجر به مشکلات سازگاری‌پذیری شود. اگر به نصب ویندوز 11 ادامه دهید، رایانه شما دیگر پشتیبانی نمی‌شود و مستحق دریافت به‌روزرسانی‌ها نخواهد بود. آسیب‌های واردشده به رایانه شخصی شما که ناشی از این عدم سازگاری باشد تحت ضمانت سازنده پوشش داده نمی‌شود.»
 
این، البته، بیان تجاری همان عبارت خودمانی است که: «رفیق! کامپیوتر خوبی داری. حیف می‌شود اگر اتفاقی برایش بیفتد!»
اما واقعاً نمی‌گوید که مایکروسافت دسترسی شما را به به‌روزرسانی‌ها قطع می‌کند. این به سادگی می‌گوید که رایانه شما دیگر پشتیبانی نمی‌شود و دیگر «استحقاق» دریافت آن به‌روزرسانی‌ها را ندارید.

این حرف از طرف مایکروسافت، انکار مسئولیت قانونی است بدون اینکه واقعاً بگوید چه کاری انجام خواهد داد.
چرا که در واقع، مایکروسافت برای پیکربندی سرورهای به‌روزرسانی خود برای رد درخواست‌های رایانه‌های شخصی بر اساس چنان جزئیاتی از اطلاعات پیکربندی به کار بسیار زیادی نیاز دارد. انجام این کار خطر گرفتار کردن مشتریان دارای نصب‌های معتبر را به همراه خواهد داشت و بی‌جهت موجب خشم مشتریانی خواهد شد که در غیر این صورت تجربه بسیار خوبی با ویندوز 11 می‌داشتند.
 
کد مطلب: 70032
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام