کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اینترنت استارلینک در اوکراین و بازگشت نصفه نیمه دسترسی به اینترنت در این کشور

سايت خبری ايتنا , 26 مهر 1401 ساعت 11:33

ایتنا – بر اساس گزارش منتشر شده از شرق اروپا، نیروهای اوکراین که با قطعی اینترنت استارلینک روبرو شده بودند، هنوز دلیل منطقی برای این موضوع کشف نشده است.


بر اساس گزارش منتشر شده از شرق اروپا، نیروهای اوکراین که با قطعی اینترنت استارلینک روبرو شده بودند، هنوز دلیل منطقی برای این موضوع کشف نشده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، بر اساس گزارش‌ها، قطعی‌های متعددی در زمینه اینترنت در مناطق جنگ زده اوکراین رخ داده است که بر اساس آن مشکلات فراوانی برای مردم و نظامیان این مناطق به وجود آمده است.
 
مسئولان شرکت مالک استارلینک یعنی کمپانی اسپیس اکس بعد از تماس‌های انجام شده در زمینه این مشکلات از اعلام نظر درباره آن خودداری کرده است. این قطعی اینترت در چهار منطقه از اوکراین رخ داده است و برخی از ترمینال‌ها درست کار نمی‌کنند.
 
این ترمینال‌ها در منطقه خاریف از مدار خارج شده‌اند که اندکی بعد در منطقه لوهانسک که بیشتر تحت اشغال روسیه است نیز تکرار شده‌اند. با این وجود مشکل در مناطقی که تازه آزاد شده‌اند یعنی ایزیوم و سایر مناطق جنوبی خرسون به شرایط عادی برگشته است.
 

 
 
نیروهای اوکراینی در حال تلاش هستند تا ترمینال‌های خود را فعال نگه دارند ولی فعالیت پهپادهای امنیتی در این منطقه ممکن است که موجب شود تا جنگ دیجیتالی در اوکراین بسیار مهم شده و دسترسی به اینترنت با مشکل روبرو شود.
 
ایلان ماسک چندی پیش اعلام کرده بود که مردم اوکراین باید با احتیاط از تجهیزات استارلینک استفاده کنند زیرا این تجهیزات ممکن است توسط دولت روسیه شناسایی شده و مرکز دریافت سیگنال به صورت مستقیم هدف حمله نظامی قرار بگیرد.
 
این امر موجب شده بود که بسیاری از افراد انتقادهای فراوانی را به استارلینک و ماسک وارد سازند زیرا این منطقه جنگ زده به امنیت بیشتری نیاز دارد. با این حال ایلان ماسک اعلام کرده است که تا به امروز رقم 80 میلیون دلار را برای تامین اینترنت و تجهیزات استارلینک در اوکراین خرج کرده است.


کد مطلب: 70025

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70025/اینترنت-استارلینک-اوکراین-بازگشت-نصفه-نیمه-دسترسی-این-کشور

ايتنا
  https://www.itna.ir