۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۰

عرضه یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی جهان برای لینوکس

ایتنا – اخبار هیجان انگیز منتشر شده برای کابران سیستم عامل لینوکس نشان از این دارند که نسخه بعدی هسته لینوکس قرار است تا پشتیبانی از زبان برنامه نویسی محبوب Rust را برای این سیستم عامل به همراه بیاورد.
عرضه یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی جهان برای لینوکس
اخبار هیجان انگیز منتشر شده برای کابران سیستم عامل لینوکس نشان از این دارند که نسخه بعدی هسته لینوکس قرار است تا پشتیبانی از زبان برنامه نویسی محبوب Rust را برای این سیستم عامل به همراه بیاورد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، بر اساس گزارش‌های منتشر شده، لاینوس تروالدز به عنوان خالق لینوکس، درخواست‌های مربوط به افزودن زبان برنامه نویسی Rust به سیستم عامل لینوکس را پذیرفته است.
 
بر همین اساس نیز قرار است تا از نسخه 6.1 هسته لینوکس شاهد افزوده شدن این زبان برنامه نویسی باشیم. ایده اصلی این نیست که کل هسته لینوکس با Rust بازنویسی شود و به جای آن کد بیس فعلی C این سیستم عامل با کمک کامپوننت‌ها زبان Rust، بهینه‌سازی شود. این امر موجب می‌شود که احتمال رخ دادن باگ‌های حافظه که منجر به ایجاد آسیب‌پذیری در سیستم می‌شوند به شدت کاهش پیدا کند.
 
 
 
البته نکته مهم این است که هسته شماره 6.0 لینوکس چند هفته پیش عرضه شده است و به همین دلیل نیز به نظر نمی‌رسد که در مدت زمان کوتاه شاهد عرضه لینوکس 6.1 باشیم.
 
بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که جاوا اسکریپت محبوب‌ترین زبان برنامه‌ نویسی است ولی برنامه‌نویسان Rust با حقوق تقریبی 90 هزار دلاری خود به خوبی جامعه بزرگی را ایجاد می‌کنند.
 
به همین دلیل نیز درخواست افزودن این زبان به لینوکس به صورت جمعی شکل گرفت. شایان ذکر است که شرکای بزرگی اعلام کرده‌اند که به صورت رسمی با Rust کار می‌کنند و از میان آن‌ها می‌توان به گوگل، اندروید و لینوکس اشاره کرد.
کد مطلب: 70021
نام شما
آدرس ايميل شما


دارا
feedback
Iran, Islamic Republic of
خیلی وقت پیش اعلام شده بود
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام