۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۲

کتابخانه های چشم نواز در دبی و مالزی

کتابخانه ها از جنبه قدمت و سبک معماری هم حائز اهمیت هستند و بسیاری از آن ها به دلیل معماری های بی نظیر و زیبا و فضای باشکوهی که دارند در زمره زیباترین کتابخانه های جهان قرار می گیرند.
کتابخانه های چشم نواز در دبی و مالزی
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------





کتابخانه ها مکانی آرام و ساکت برای کتاب خواندن هستند و پاتوق محبوب اهل کتاب و مطالعه بشمار می روند. قدم زدن در بین قفسه های مملو از کتاب و مطالعه چند صفحه کتاب در این فضای دلنشین، بهترین تفریح برای کتابخوان ها می باشد. اما کتابخانه ها از جنبه قدمت و سبک معماری هم حائز اهمیت هستند و بسیاری از آن ها به دلیل معماری های بی نظیر و زیبا و فضای باشکوهی که دارند در زمره زیباترین کتابخانه های جهان قرار می گیرند.
در گوشه و کنار این دنیا کتابخانه هایی وجود دارند که بسیار قدیمی هستند و قرن هاست که محل نگهداری کتاب های نفیس و باارزش تاریخی می باشند. بعضی از آن ها به دلیل گنجینه کتاب های کمیاب شان شهرت جهانی دارند و برخی دیگر به دلیل سبک معماری فوق العاده هنرمندانه و زیبایشان زبانزد خاص و عام در دنیا شده اند. در ادامه آزانس مسافرتی نامی گشت تصمیم دارد شما را  با برخی از این کتابخانه های معروف در شهر دبی و مالزی آشنا کند؛ همراهمان باشید.

 

بهترین کتابخانه های دبی


در دبی، پیدا کردن یک مکان آرامبخش برای خواندن، انجام برخی از تحقیقات و یا استراحت کار بسیار آسانی است. کتابخانه ها در پارک های عمومی وجود دارد که در آن شما می توانید بعد از دوییدن و ورزش صبحگاهی، به مطالعه کتاب بپردازید. شما همچنین می توانید از هر یک از کتابخانه های عمومی پراکنده در سراسر شهر دیدن نمایید.
کتابخانه عمومی دبی (DPL) شبکه ای از کتابخانه ها است که توسط اداره فرهنگ و هنر دبی اداره می شود و از اوایل دهه ۱۹۶۰میلادی، درست زمانی که اولین کتابخانه عمومی در الراس افتتاح شد، کتابخانه ها در دبی وجود دارند. از آن به بعد، کتابخانه های بیشتری در نقاط دیگر این شهر مدرن باز شده اند. کتابخانه های عمومی دبی جای خوبی برای خواندن و استراحت هستند. بخش های خواندن و همچنین زمینه های بازی برای کودکان نیز وجود دارد. در سف ربا تور دبی شما طیف وسیعی از کتابخانه های عمومی را پیدا می کنید که هر یک شامل مجموعه ای گسترده از کتاب ها، نشریات و منابع آنلاین است که این کتابخانه ها هر روز یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۸ بعدازظهر باز هستند.
 
کتابخانه های دبی و مالزی

مهمترین کتابخانه این شهر کتابخانه محمد بن راشد است که در 7 طبقه ساخته شده است و دارای ۹ کتابخانه تخصصی با بیش از یک میلیون کتاب چاپی و دیجیتال است. کتابخانه‌ های تخصصی این مجموعه شامل: کتابخانه عمومی، کتابخانه امارات، کتابخانه جوانان، کتابخانه کودکان، بخش مجموعه‌ های ویژه، کتابخانه نقشه و اطلس، کتابخانه هنر و رسانه، کتابخانه تجاری و کتابخانه نشریات ادواری است. این کتابخانه همچنین دارای بیش از شش میلیون مقاله تحقیقاتی، ۷۳ هزار آهنگ موسیقی، ۷۵ هزار ویدئو، نزدیک به ۱۳ هزار مقاله و بیش از ۵ هزار مجله تاریخی چاپی و دیجیتال است. همچنین حدود ۳۵ هزار روزنامه چاپی و دیجیتال از سراسر جهان در این کتابخانه وجود دارد. از دیگر کتابخانه های این شهر که در سفر با تور ارزان دبی می توانیم به شما معرفی کنیم به شرح زیر است:
   - کتابخانه عمومی الراس
   - کتابخانه عمومی هور الانز
   - کتابخانه عمومی الراشدیه
   - کتابخانه عمومی الصفا
   - کتابخانه عمومی ام سقیم
   - کتابخانه عمومی هتا
   - کتابخانه عمومی التوار
   - کتابخانه عمومی المنخول
 
 
کتابخانه های دبی و مالزی
 

بهترین کتابخانه های مالزی


معروف ترین و مطرح ترین کتابخانه در مالزی با نام کتابخانه ملی مالزی در شهر کوالالامپور پایتخت کشور مالزی شناخته می شود که نخستین نشانه ‌ای که می ‌تواند دلیل بر تأیید تأسیس کتابخانه ملی باشد در سال ۱۹۵۹ میلادی از سوی نخست وزیر وقت ابراز شد. 4 سال بعد درست در نوامبر ۱۹۶۳، نخست وزیر از رئیس آرشیو ملی خواست تا درباره ایجاد کتابخانه ملی مالزی در کوالالامپور مطالعه کند و گزارشی ارائه بدهد. به دنبال ارائه گزارش، دولت این کشور دستور ایجاد کمیته کتابخانه ملی را صادر کرد. به عنوان نخستین قدم، در سال ۱۹۶۶ واحد جدیدی با عنوان " واحد خدمات کتابخانه ملی " در آرشیو ملی مالزی بوجود آمد و کتابدار با تجربه ‌ای به مدیریت آن واحد انتخاب شد. شما عزیزان اگر علاقه مند به خرید تورهای مالزی جهت بازدید از این کتابخانه های مدرن این کشور هستید پیشنهاد مجموعه مسافرتی نامی گشت به شما این است که وارد لینک زیر شوید:
https://www.namigasht.com/tours/malaysia
 
کتابخانه های دبی و مالزی

در ادامه دانشگاه UKM مالزی دارای چندین کتابخانه مختلف است که کتابخانه "Tun Seri Lg " از جمله بزرگترین و معروف ترین کتابخانه دانشگاه UKM مالزی در میان سایر کتابخانه های این دانشگاه بشمار می رود. این کتابخانه دارای چندین شعبه دیگر نیز می باشد و ساختمان کتابخانه Tun Seri Lg در دانشگاه UKM مالزی، در کمپ اصلی این دانشگاه می باشد و وسعت آن تقریبا به 72 هزار متر مربع می رسد که این میزان از مساحت آن را تبدیل به یکی از وسیع ترین کتابخانه های مالزی کرده است. کتابخانه Tun Seri مجموعه ای کامل متشکل از تقریبا بیش از 1047450 جلد کتاب و 109274 مجله علمی است. دانشجویان نیز این امکان را دارند که از این کتابخانه با رعایت قوانین آن کتاب به امانت بگیرند. د رنهایت سیستم کتابخانه Tun Seri Lg مجهز به وسایل الکترونیکی، آموزشی و تحقیقاتی است. این کتابخانه مجموعه ای گسترده از مقالات، پایان نامه ها، کتاب ها، مجلات، روزنامه و… می باشد.
 
کتابخانه های دبی و مالزی

علاوه بر این ها کتابخانه Tun Seri Lg شامل کتابخانه ای مختص به حقوق، پزشکی و موسسه Malay World کتابخانه Sivilsation  نیز می باشد و لازم به ذکر است که اکثر دانشکده ها کتابخانه های کوچکی مربوط به خود نیز دارند . نکته حائز اهمیت این است که دانشجویان دانشگاه UKM مالزی نه تنها امکان استفاده از کتابخانه Tun Seri Lg را دارند بلکه می توانند با رعایت کلیه ضوابط و قوانین موجود، از منابع علمی موجود در چندین کتابخانه دیگر نیز بهره مند بشوند. این کتابخانه ها شامل: کتابخانه دکتر عبدالطیف، کتابخانه حقوق، کتابخانه بیمارستان UKM مالزی، کتابخانه جهانی و تمدن مالایا (PATMA) می باشند.
 
علاوه بر مراجعه به صفحه اصلی سایت نامی گشت به آدرس www.namigasht.com، با شماره تلفن 5 رقمی ما بشماره 49398-021 هم تماس بگیرند. در آخر خوشبختانه شما می توانید در کنار تور مسافرتی خود از پشتیبانی 24 ساعته و در حین سفر آژانس نامی گشت بهره مند شوید و سفری لذت بخش را تجربه کنید.
 
 
کد مطلب: 70006
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام