۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۶

گوگل‌پلی در مظان اتهامات جدید

ایتنا - ​​​​​​​دو شرکت مچ گروپ و اپیک گیمز اتهامات جدیدی علیه گوگل را به پرونده شکایت خود اضافه کرده و مدعی هستند این شرکت به توسعه دهندگان اپ رشوه می دهد تا فروشگاه های اپ خود را نسازند.
گوگل‌پلی در مظان اتهامات جدید

اپیک گیمز و مچ گروپ سعی دارند شکایت خود علیه گوگل را گسترده تر کنند تا اتهامات بیشتری علیه این شرکت را در بر گیرد.

به گزارش ایتنا از مهر، طبق درخواستی که روز جمعه در یک دادگاه فدرال ایالت کالیفرنیا ثبت شده، این دو شرکت گوگل را متهم کرده اند به توسعه دهندگانی که ابزار و توانایی ایجاد فروشگاه های اپ رقیب اندروید را دارند، رشوه می دهد.

اپیک و مچ گروپ به طور خاص به توافقنامه ای مانند «پروژه Hug» اشاره کرده اند. گوگل طی این توافقنامه که بعداً «برنامه سرعت اپ ها و بازی ها» نام گرفت میلیون ها دلار صرف کرد تا برخی از توسعه دهندگان محبوب را از اپ استور دور نگاه دارد.

در بخشی از شکایت نامه آمده است: چنین توافقنامه هایی با هدف متوقف کردن توسعه دهندگان برنامه از ایجاد اپ استورهای رقیب بسته شده اند. همچنین با انجام چنین اقدامی گوگل قانون «شرمن» (قانون اصلی آنتی تراست آمریکا) را نقض کرده است. تحت قانون شرمن نیازی نیست شاکی در دادگاه نشان دهد یک رفتار خاص چگونه بر بازار تاثیر گذاشته زیرا به طور کلی چنین اقداماتی ( ثابت نگه داشتن قیمت به عنوان مثال) رقابت را کاهش می دهد.

گوگل در بیانیه ای اعلام کرد با این درخواست شاکیان مخالف است و گفت: اپیک و مچ گروپ ادعاهای خلاف واقع بیشتری به شکایت نافرجام خود می افزاید و ما نیز آماده ایم همه چیز را در دادگاه مشخص کنیم.

در بخش دیگری از بیانیه این شرکت آمده است: ادعاهای اپیک و مچ گروپ براساس برنامه ای است که برای توسعه دهندگان انگیزشی فراهم می کرد تا هنگام عرضه نسخه آپدیت شده محتوای خود سریع تر به کاربران گوگل پلی دسترسی یابند. این برنامه از ایجاد اپ استورهای رقیب جلوگیری نمی کرد. در حقیقت برنامه مذکور نشان می دهد. گوگل پلی به طور عادلانه با رقبایش برای توسعه دهندگان رقابت می کند.

این درحالی است که اوایل سال جاری میلادی اپیک و مچ گروپ توافقنامه های موقتی با گوگل امضا کردند تا زمان حل شدن اختلافات، اپلیکیشن هایشان در گوگل پلی باقی بماند.
کد مطلب: 69993
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام