۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۷
قطع پلتفرم‌های خارجی، دائمی است؟

تعریف و تمجید وزیر ارتباطات از پلتفرم‌های ایرانی: جایگزین اینستاگرام را داریم!

ایتنا - زارع پور: پلتفرم‌های داخلی اصلا قابل مقایسه با گذشته نیستند، زیرا قابلیت‌هایی دارند که بعضا در برخی نسخه‌های خارجی هم وجود ندارد.
تعریف و تمجید وزیر ارتباطات از پلتفرم‌های ایرانی: جایگزین اینستاگرام را داریم!
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در راستای اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی، اجرای شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت فضای مجازی کشور از ابتدای دولت در دستورکار قرار گرفت و اکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته است؛ هدف این است که شبکه‌ای پرسرعت، باکیفیت، مستقل و امن را در گستره جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران با سرعت‌های چند صد مگابیت بر ثانیه برای مردم فراهم شود تا بر روی آن انواعی از خدمات پرسرعت و باکیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش ایتنا عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه مشترک کمیسیون‌های صنایع و معادن و فرهنگی برگزار شد و به دغدغه نمایندگان مجلس درباره میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات، اقدامات وزارت ارتباطات و دستگاه‌های مرتبط برای حمایت از کسب و کارهای فضای مجازی و حل مشکل ارتباطات، پاسخ داده شد.
وی افزود: در راستای اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی، اجرای شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت فضای مجازی کشور از ابتدای دولت در دستورکار قرار گرفت و اکنون حدود 50 درصد پیشرفت داشته است؛ هدف این است که شبکه‌ای پرسرعت، باکیفیت، مستقل و امن را در گستره جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران با سرعت‌های چند صد مگابیت بر ثانیه برای مردم فراهم شود تا بر روی آن انواعی از خدمات پرسرعت و باکیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

عضو کابینه سیزدهم تصریح کرد: باتوجه به شرایطی که مراجع امنیتی کشور به ما ابلاغ کردند و محدودیت‌هایی که در برخی پلتفرم‌های خارجی ایجاد شده، ما به عنوان وزارت ارتباطات که وظیفه وصل کردن داریم در دوره این محدودیت‌ها تلاش کردیم ظرفیت‌های داخلی را تقویت و به ارتقای سکوهای داخلی کمک کنیم تا آنها بتواند ارتباط مردم با یکدیگر و موضوع کسب و کارها را پذیرا  باشند و مدیریت کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز ما ظرفیت‌های داخلی بسیار خوبی در همه بخش‌ها داریم، اضافه کرد: در حالیکه پلتفرم‌های آمریکایی در بسیاری از کشورهای اروپایی، موضوعات خرید و فروش، جابجایی مسافر و... را دربرگرفتند ما امروز ظرفیت‌های بومی خودمان را داریم که در حال کار هستند.

زارع‌پور تصریح کرد: برای نخستین بار شاید با وجود اینکه بنا به شرایط امنیتی کشور در برخی از ساعت‌ها محدودیت‌هایی در اینترنت بین‌الملل اعمال می‌شود، اما تمام سرورها و خدمات داخلی کشور به صورت 100 درصدی در حال فعالیت است.
وی افزود: ما برنامه ویژه‌ای برای حمایت از پلتفرم ها و ظرفیت‌های داخلی پیش‌بینی کردیم تا زیرساخت‌های سخت‌افزاری و ظرفیتی تقویت شود تا بتوانند خدمات موردنیاز مردم را باکیفیت و پرسرعت تامین کنند؛ در دوهفته اخیر که محدودیت‌ها با توجه به شرایط امنیتی کشور اعمال شده است، ما تمام تلاش شبانه‌روزی خود را برای ارتقا کیفیت آنها به کار بردیم.

به گفته زارع پور: «ظرفیت‌های داخلی اصلا قابل مقایسه با گذشته نیستند؛ از مردم دعوت می‌کنم از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنند زیرا قابلیت‌هایی دارند که بعضا در برخی نسخه‌های خارجی وجود ندارد.»

به گزارش ایتنا، سخنان جدید وزیر ارتباطات، شایعات موجود در زمینه تداوم فیلترینگ پلتفرم‌های جهانی مانند اینستاگرام و واتس‌اپ را تقویت کرده است. 

 

ادعای وزیر ارتباطات: جایگزین داخلی برای اینستاگرام داریم


عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری همچنین در پاسخ به اینکه محدودیت‌های اینترنت چه زمانی رفع می‌شود؟ گفت: تصمیم‌گیری درباره این موضوع با بنده نیست از وزیر کشور به عنوان رئیس شاک(شورای امنیت کشور) باید سوال کنید.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت ارتباطات موضوع رفع محدودیت‌های اینترنت به عنوان متولی این حوزه  را پیگیری می‌کند، افزود: بله؛ ما دنبال می‌کنیم و در کنار آن ظرفیت‌های داخلی را تقویت می‌کنیم تا در دوره محدودیت کار مردم معطل نماند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اکنون قرار است به جای اینستاگرام چه پلتفرمی استفاده شود، ادامه داد: ظرفیت‌های داخلی موجود است.
 
 
کد مطلب: 69953
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
«هدف این است که شبکه‌ای پرسرعت، باکیفیت، مستقل و امن ...»
بزرگوار امید که واژه مستقل به معنای جدا از شبکه جهانی و به نوعی منزوی نباشد.
و امید که جایگزین برای امثال اینستاگرام صحت داشته باشد ، هر چند تجاربی مانند سیستم عامل ملی باور پذیری های چنین اخباری را دشوار کرده ، از سویی ، برادر بزرگوار شما بهتر می دانید زیرساخت سخت افزاری اینستاگرام تا چه حد گسترده است ، حداقل تاسیسات فقط یک سرور فیس بوک به اندازه یک زمین فوتبال است و....، امید و آرزو خوب است ولی منطبق با واقعیات ، و اصولا واژه اینترنت و مفهوم پایه آن شبکه ای جهانی با ارتباطات جهانی ست با بیشترین سرعت و بالاترین امنیت ، و این ضرورت ، زایده نیازهای اقتصادی ، فرهنگی و علمی انسان امروز است ، زمانه منزوی بودن و در گوشه ای نشستن نیست ، اگر خواهان رشد و رفاه باشیم.
در نهایت امید که هرآنچه خیر است پیش روی همگان‌ قرار بگیرد.انشااله.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام