۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۲

سرمایه گذاری ۳۷ میلیارد دلاری عربستان در صنعت بازی‌های دیجیتال

ایتنا - عربستان سعودی قصد دارد میزبانی رقابت‌های بازی‌های دیجیتال و آنلاین را در سراسر کشور توسعه دهد.
سرمایه گذاری ۳۷ میلیارد دلاری عربستان در صنعت بازی‌های دیجیتال

در ادامه سرمایه‌گذاری‌های دولتی عربستان سعودی در بخش سرگرمی و فناوری‌های نوین، مقام‌های دولتی این کشور روز پنجشنبه اعلام کردند گروه بازی‌‌سازی‌ یارانه‌ای «ساوی» (Savvy Gaming Group) معادل ۳۷.۸ میلیارد دلار آمریکا در طرح‌هایی به‌منظور تبدیل این کشور به یک مرکز جهانی بازی‌های دیجیتال و آنلاین (Gaming) سرمایه‌گذاری می‌کند. گروه بازی‌‌سازی‌ یارانه‌ای «ساوی»، متعلق به صندوق عمومی سرمایه‌گذاری عربستان سعودی است.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه هفتم مهرماه ۱۴۰۱ به‌نقل از منابع دولتی عربستان سعودی نوشت بخشی از این سرمایه‌گذاری دولتی، صرف خرید شرکت‌هایی می‌شود که توسعه‌دهنده بازی‌های شرکت «ساوی» به‌شمار می‌روند.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی نیز روز پنجشنبه در گزارشی به‌نقل شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد و نخست‌وزیر عربستان سعودی نوشت: «گروه بازی‌های دیجیتال، بخشی از رویکرد بلند‌پروازانه این کشور با هدف تبدیل شدن عربستان سعودی به قطب جهانی بازی‌های کامپیوتری و دیجیتال است.»

هدفی که به‌گفته نخست‌وزیر عربستان سعودی قرار است تا سال ۲۰۳۰، کمتر از هشت سال، دیگر محقق شود.

هدف محوری از اجرای طرح چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی، کاهش وابستگی‌های این کشور به درآمد نفت و به‌کارگیری فعالانه دانش و فناوری‌های نوین در اقتصاد و جامعه عربستان است.
 

به‌گفته ولیعهد عربستان سعودی، این کشور در حال بهره‌گیری از ظرفیت‌هایی است که در بخش بازی‌های دیجیتاال وجود دارد تا اقتصادی متنوع و پیشرو داشته باشد.

به‌گفته شاهزاده بن‌ سلمان، عربستان سعودی قصد دارد میزبانی رقابت‌های گیمینگ (بازی‌های دیجیتال) را در سراسر این کشور گسترش دهد.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی در بخش دیگری از گزارش روز پنجشنبه نوشت: دولت قصد دارد ۲۵۰ شرکت بازی‌سازی و خدمات مرتبط در عربستان سعودی فعال کند.

سهم این بخش از تولید ناخالص داخلی عربستان سعودی قرار است تا سال ۲۰۳۰ به ۵۰ میلیارد ریال (تقریبا معادل ۱۳ میلیارد دلار آمریکا) برسد. انتظار می‌رود حدود ۳۹هزار فرصت شغلی جدید هم در این زمینه ایجاد شود.

منبع: ایندیپندنت
کد مطلب: 69952
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام