۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۳

خدمات نسل پنجم (5G) در هند راه‌اندازی شد

ایتنا - ​​​​​​​خدمات نسل پنجم (5G) که مقرون به صرفه‌تر از هر نقطه دیگری در جهان است، توسط شرکت ریلاینس اینداستریز موکش آمبانی، میلیاردر هندی، از دسامبر سال آینده در هند راه اندازی می‌شود.
خدمات نسل پنجم (5G) در هند راه‌اندازی شد


شرکت ریلاینس پس از سرمایه گذاری میلیاردها دلار برای خرید امواج هوایی، در تلاش برای تبدیل شدن به نخستین شرکت در هند است که خدمات نسل پنجم را عرضه می‌کند. آمبانی روز شنبه در کنگره موبایل هند اعلام کرد این فناوری می‌تواند آموزش عالی و مهارت پروری کم هزینه را برای شهروندان عادی فراهم کند و مراقبت بهداشتی کیفیت بالا را به مناطق روستایی و دور افتاده ببرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، آمبانی در این رویداد که توسط وزارت مخابرات و انجمن اپراتورهای سلولاری هند سازماندهی شده بود، گفت: هند ممکن است کمی دیر شروع کرده باشد اما ما با راه اندازی زودتر خدمات 5G که کیفیت بالایی داشته و مقرون به‌صرفه‌تر است، تمام خواهیم کرد.

شرکت ریلاینس اینداستریز در اوت اعلام کرد دو تریلیون روپیه (۲۴.۶ میلیارد دلار) برای راه اندازی 5G در سراسر هند سرمایه گذاری خواهد کرد. این شرکت که به توسعه و متنوع کردن کسب و کارهای جدیدتر ادامه می‌دهد، اعلام کرد شرکت "جیو اینفوکام" که واحد مخابرات ریلاینس است، مدلی از 5G را عرضه خواهد کرد که به شبکه 4G وابسته نخواهد بود و اتصال پرسرعت‌تری را فراهم می‌کند.

اگرچه هنوز سودآوری فناوری 5G برای اپراتورهای تلفن همراه آسیایی دیگر ثابت نشده اما ریلاینس امیدوار است عرضه سراسری 5G، کاربران خدمات بی‌سیم گران قیمت را جذب کرده و کسب و کار تجارت الکترونیکی و رسانه‌ای را تقویت کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آمبانی در صحبت‌هایش گفت: 5G تنها نسل جدید فناوری اتصال نیست بلکه یک فناوری بنیادین است که پتانسیل فناوری‌های متحول کننده دیگر مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، روبوتیک، متاورس و بلاک‌چین را آزاد می‌کند.
کد مطلب: 69922
برچسب ها: 5G هند
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام