۰
plusresetminus
شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۳

ایلان ماسک: در آینده ربات‌ها به‌جای انسان‌ کار می‌کنند

ایتنا - ربات‌ها کارهای خانه و چمن‌زدن و حتی مراقبت از سالمندان را انجام می‌دهند و کار فیزیکی دیگر تنها یک انتخاب برای انسان‌ها خواهد بود.
ایلان ماسک: در آینده ربات‌ها به‌جای انسان‌ کار می‌کنند

ایلان ماسک از رونمایی از یک ربات انسان‌نما در مراسم سالانه روز هوش مصنوعی تسلا در این هفته، خبر داد.

این میلیاردر حوزه فناوری تصویری از دست‌ رباتیکی را که به شکل قلب درآمده بود، به همراه تاریخ ۳۰ سپتامبر رویداد هوش مصنوعی به اشتراک گذاشت.

به گزارش ایتنا از ایندیپندنت، انتظار می‌رود این ربات انسان‌نمای مجهز به هوش مصنوعی که ماسک پیش از این ربات تسلا اپتیموس نامیده بود، برای جایگزینی با کارگران خط تولید این سازنده خودرو برقی استفاده شود.

ماسک گفت، نسخه‌های آینده ربات انسان‌نمای تسلا را فراتر از کار در کارخانه، می‌توان در طیف وسیعی از نقش‌ها از کمک‌کار خانگی گرفته تا مراقبت از سالمندان، به کار برد.

ماسک اوت گذشته در مراسم روز هوش مصنوعی تسلا، گفت: «در آینده، کار فیزیکی اساسا یک انتخاب خواهد بود. اگر بخواهید کاری را انجام دهید، می‌توانید اما برای آن ضرورتی وجود ندارد.»
 


با توجه به اینکه مبنای اقتصاد بر پایه نیروی کار است، تحقق چنین چیزی پیامدهای عمیقی برای اقتصاد دارد.

ماسک حتی گفت که باور دارد بازار ربات‌های تسلا روزی از تجارت خودروهای برقی آن بزرگ‌تر خواهد شد.

با وجود این تبلیغات، برخی از تحلیلگران درباره اینکه برای ربات انسان‌نمای مجهز به هوش مصنوعی بازار زیادی وجود دارد، متقاعد نشده‌اند.

جین مانستر، شریک مدیر شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر لوپ ونچرز که سهامدار تسلا است، اوایل این ماه گفت: «سرمایه‌گذاران در مورد اپتیموس هیجان‌زده نیستند.»

او گفت: «احتمال آن بسیار کم است که چنین پروژه‌ای در مقیاس انبوه جواب بدهد.» و افزود: «این بی‌نهایت سخت‌تر از خودروهای خودران تسلا است».
کد مطلب: 69917
نام شما
آدرس ايميل شما