۰
plusresetminus
شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۷

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری نئوم عربستان در متاورس

ایتنا - متاورس به مردم این امکان را می‌دهد تا قبل از سرمایه‌گذاری در شهر، به‌طور مجازی از نئوم دیدن کنند.
سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری نئوم عربستان در متاورس


فراجهان که به متاورس معروف است، به یک واقعیت مجازی اشاره دارد. پروژه‌ای که در سال ۲۰۲۱ و با سرمایه‌گذاری فیس‌بوک آغاز شده است. به دنبال شکل‌گیری چنین بستری، یک جهان موازی جایی که ما در آن زندگی می‌کنیم در حال تاسیس است. مکانی که با کامپیوترها و موبایل‌ها و با استفاده از اینترنت نسل سوم در دسترس خواهد بود. شرکت‌ها و سازمان‌های مختلفی در حال بررسی شرایط حضور در این فضای جهانی مجازی‌اند، زیرا به نظر می‌رسد بخشی از آینده (حداقل)، قرار است در عالم مجازی اتفاق بیافتد تا در جهان فیزیکی.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت فارسی، شرکت تک و دیجیتال نئوم، یکی از شرکت‌های تابعه پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری کلان‌شهر نئوم، یک میلیارد دلار در متاورس سرمایه‌گذاری می‌کند. پروژه شهر مجازی نئوم که به نام تونوموس شناخته می‌شود، یکی از پروژه‌های هوش مصنوعی‌ است که این شرکت در سال ۲۰۲۲ بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده و هدفش تبدیل شهر نئوم به اولین «جامعه ‌شناختی» در جهان است.

نئوم نام کلان‌شهر مدرن و در حال ساختی در عربستان سعودی است که ۳۳ برابر نیویورک وسعت دارد و روی یک خط مستقیم به طول ۱۷۰ کیلومتر به نام «دِ لاین» (The Line) در حال توسعه است. این پروژه که احتمالا یکی از پروژه‌های باشکوه و چالش‌برانگیز معماری خواهد شد، یک شهر هشت وجهی است که روی آب شناور است و یک پیست اسکی و دهکده‌ای که در ارتفاع‌های مختلف و به‌صورت عمودی طراحی شده است، دارد.
 

وب‌سایت «میدل ایست آی» (Middle East Eye) از قول جوزف بردلی، مدیر اجرایی تونوموس، نوشت: «به نظرم نئوم دارد به یک موتور نوآوری برای شورای همکاری خلیج فارس تبدیل می‌شود. متاورس به مردم این امکان را می‌دهد تا قبل از سرمایه‌گذاری در شهر، به‌طور مجازی از نئوم دیدن کنند. در ساخت دِ‌ لاین از فناوری دیجیتال تووین (Digital Twin) استفاده شده است که پس از تکمیل شهر به بهبود سبک زندگی ساکنان کمک خواهد کرد. فرض کنید شما آپارتمانی در نئوم دارید و می‌خواهید یک مهمانی بگیرید. می‌توانید افراد مجازی و هولوگرافیک را هم به این مهمانی دعوت کنید.»

نئوم ازجمله طرح‌های شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در راستای اقتصاد متنوع با کاهش وابستگی به درآمد نفت و تقویت بخش‌ گردشگری است.

عربستان سعودی اولین کشور خلیج فارس نیست که به دنبال حضور در متا است تا سرمایه‌گذاران و ساکنان بالقوه را جذب کند. دبی در ماه ژوئیه یک طرح متاورس مطرح کرد که هدفش ایجاد چهار هزار شغل جدید و چهار میلیارد دلار درآمد در مدت پنج سال است.
کد مطلب: 69916
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام