۰
plusresetminus
جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۶

تاثیر طرح صیانت بر سایت های فروشگاهی

بیشتر برداشت ها از طرح صیانت، محدودیت گسترده اینترنت و فیلترینگ شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام است که همین موضوع باعث نگرانی های شدید کسب و کارهای آنلاین و مخالفت آن ها برای تصویب این طرح شده است.
تاثیر طرح صیانت بر سایت های فروشگاهی
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی موضوع بسیار پر حاشیه و خبرساز است که جنجال های زیادی در پی داشته است. بیشتر برداشت ها از طرح صیانت، محدودیت گسترده اینترنت و فیلترینگ شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام است که همین موضوع باعث نگرانی های شدید کسب و کارهای آنلاین و مخالفت آن ها برای تصویب این طرح شده است. در اینجا قصد داریم درباره تاثیر طرح صیانت بر سایت های فروشگاهی و کسب و کار های دیجیتال صحبت کنیم.
 

تاثیر طرح صیانت بر کسب و کارها


در سراسر جهان رشد کسب و کارهای اینترنتی بسیار صعودی است و تعداد زیادی از کسب و کارهای سنتی هم به سمت آنلاین شدن رفته اند، مخصوصا از زمان شیوع کرونا این شیوه کسب و کار در دنیا بسیار مورد استقبال قرار گرفت و رشد 55 درصدی را تجربه کرد و به 1.7 تریلیون دلار رسید.
کسب و کار های آنلاین در ایران نیز بسیار مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. طبق گزارش ها بیش از 500 هزار کسب و کار دیجیتال وجود دارد و این نشان می دهد که افراد زیادی از این طریق کسب درآمد می کنند و در صورت تصویب این طرح شغل خود را از دست می دهند.
یک  تاثیر طرح صیانت بر کسب و کارها، مهاجرت افراد است که این موضوع برای اقتصاد ایران هشدار بسیار جدی است.
 

طرح صیانت پایان کسب و کارهای دیجیتال نیست


 شاید خیلی ها فکر کنند که تصویب طرح صیانت پایان کسب و کار های دیجیتال است اما باید بدانید که این گونه نیست و کسب و کار ها با انتخاب پلتفرم درست می توانند هم چنان به کار خود ادامه دهند.
در حال حاضر با توجه به فیلترینگ تلگرام، کسب و کار های آنلاین بیشتر از طریق اینستاگرام و واتساپ فعالیت می کنند ولی اگر روزی این شبکه های اجتماعی هم مانند تلگرام فیلتر شوند آن موقع باید چگونه به فعالیت خود ادامه دهند؟ بهتر است قبل وقوع این اتفاق و تصویب طرح فکری اساسی برای کسب و کارها کرد.
از طرف دیگر یکی از اهداف طرح صیانت، قانومند شدن کسب و کار ها است، یعنی مواردی که مجوز ندارند از دور رقابت خارج شوند، بهترین روش برای قانونی شدن کسب و کارها راه اندازی سایت فروشگاهی با داشتن مجوزهایی مانند اینماد است. تا به اینجا ضرورت طراحی سایت را در صورت تصویب احتمالی طرح صیانت مطرح کردیم در ادامه به بررسی تاثیر طرح صیانت بر سایت های فروشگاهی می پردازیم.
 
تاثیر طرح صیانت بر سایت های فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی؛ روش مطمئن ادامه کسب و کار های آنلاین


تصویب شدن طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در عملکرد موتورهای جست و جو گر اخلالی ایجاد نمی کند و در هر صورت همواره به کار خود ادامه می دهند و تاثیر طرح صیانت بر سایت های فروشگاهی زیاد نیست.
بنابراین با طراحی سایت ارتباط کسب و کار ها با مشتریان حفظ می شود. سیستم مدیریت محتوای وردپرس محبوب ترین و ساده ترین پلتفرم برای طراحی سایت است زیرا با خرید هاست و دامنه و قالب وردپرس به راحتی می توان سایت راه اندازی کرد. در ادامه مراحل را توضیح می دهیم:

خرید هاست
اولین مرحله راه اندازی برای هر وب سایت خرید هاست یا میزبانی سایت است، تاثیر هاست روی سرعت وب سایت زیاد است پس در انتخاب سرور میزبانی خود دقت کنید و بهترین هاست را خریداری کنید.

خرید دامنه

برای خرید دامنه می توانید به سایتی که هاست خریداری کردید، مراجعه کنید و یا به NIC.IR قسمت دامنه سر بزنید. نکته مهم در انتخاب دامنه دقت در ماندگاری نام و متناسب بودن با کسب و کار است چون اولین برخورد هر کاربر با سایت شما است و نام سایت در ذهن کاربران می ماند.

خرید قالب فروشگاهی

مرحله بعد راه اندازی سایت فروشگاهی استفاده از قالب های وردپرسی است. قالب ها انواع مختلفی از جمله شخصی، شرکتی و فروشگاهی و ... متناسب با نوع کسب و کار دارند. شما می توانید از قالب فروشگاهی وردپرس استفاده کنید.
نکته: اگر بخواهید سایتی فروشگاهی مانند دیجی کالا داشته باشید که امکانات حرفه ای برای کاربران فراهم کند، می توانید از قالب دیجی کالا استفاده کنید.
 
طراحی سایت فروشگاهی راهی مطمین برای ادامه کسب و کارها

خرید افزونه های ضروری سایت فروشگاهی


برای هر سایت فروشگاهی وجود امکانات و ویژگی های متناسب با نیاز کاربران ضروری است. استفاده از افزونه ها به شما کمک می کند تا امکانات مورد نظر را به سایت اضافه کنید. مهم ترین افزونه های مورد نیاز برای سایت های فروشگاهی عبارتند از افزونه های امنیتی، افزونه های سئو، پلاگين های درگاه پرداخت و افزونه های نظیر فیلتر پیشرفته محصولات، کیف پول و سبد خرید.
در این مقاله ابتدا به مساله طرح صیانت و اثرگذاری آن روی کسب و کار های دیجیتال پرداختیم و ضرورت های انتخاب پلتفرم صحیح برای دوام کسب و کار های دیجیتال را بررسی کردیم و در نهایت با بیان ضرورت طراحی سایت و تاثیر طرح صیانت بر سایت های فروشگاهی این موضوع را به پایان رساندیم. امیدواریم بهترین اتفاق در انتظار کسب و کار های دیجیتال باشد.
 
کد مطلب: 69866
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام