کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ماجرای رخنه امنیتی و لو رفتن اطلاعات سامسونگ چه بود؟

www.engadget.com , 27 شهريور 1401 ساعت 5:31

ایتنا – ظاهرا حملات امنیتی به سامسونگ پایانی ندارند زیرا این شرکت به تازگی از یک حمله امنیتی دیگر خبر داده است که این بار موجب شده است که پای کاربران این شرکت نیز باز شود.


ظاهرا حملات امنیتی به سامسونگ پایانی ندارند زیرا این شرکت به تازگی از یک حمله امنیتی دیگر خبر داده است که این بار موجب شده است که پای کاربران این شرکت نیز باز شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، در ماه‌های ابتدایی سال جاری بود که حمله امنیتی به سامسونگ این شرکت را با دردسر روبرو کرده بود و حال یک رخنه امنیتی دیگر در سطح این شرکت رخ داده است که موجب لو رفتن بخشی از اطلاعات مشتریان شده است.
 
سامسونگ چندی پیش خبر از یک حمله امنیتی بسیار بزرگ داد و این موضوع موجب شد تا بتوان به امنیت دیجیتالی بیش از پیش شک کرد ولی ماجرای اصلی به شدت مهیب‌تر از چیزی بود که در ابتدا به نظر می‌رسید.
 
سامسونگ به تازگی با کاهش یافتن گردوخاک‌های پیرامون این مشکل اطلاعاتی جدید را درباره آن منتشر ساخته است. این اطلاعات نشان می‌دهد که یک رخنه بسیار بزرگ رخ داده و مهاجمان با هک کردن اطلاعات سورس کد پروژه گالاکسی سامسونگ به اطلاعات بسیار مهمی دست یافته بودند.
 

 ماجرای رخنه امنیتی و لو رفتن اطلاعات سامسونگ چه بود؟
 
این اطلاعات شامل اطلاعات شخصی کاربران نیز بوده است و به این ترتیب مشخص شده است که اطلاعاتی مانند شماره امنیتی اجتماعی و اطلاعات کارت‌های اعتباری بری از کاربران که نگرانی بسیار بزرگی درباره آن‌ها وجود داشته است، به هیچ عنوان در معرض خطر نبوده‌اند.
 
اطلاعاتی که با مشکل روبرو شده بودند شامل نام، اطلاعات تماس و گستردگی جغرافیایی کاربران بوده و این موارد توسط هکرها مورد حمله قرار گرفتند.
 
با این وجود سامسونگ هنز مشخص نکرده است که چه مقدار از داده‌های یاد شده، با دسترسی توسط هکرها روبرو شده‌اند و بعید است که جزئیاتی بیشتر در این زمینه منتشر شود.
 
سامسونگ در بیانیه خود در این باره گفته است: «ما به حفاظت ازامنیت و حریم شخصی کاربرانمان متعهد هستیم. ما به کار و تلاش برای توسعه و پیاده‌سازی گام‌های بعدی بلند مدت و فوری برای بهبود امنیت در سراسر سیستم‌هایمان ادامه خواهیم داد.»


کد مطلب: 69814

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/69814/ماجرای-رخنه-امنیتی-لو-رفتن-اطلاعات-سامسونگ

ايتنا
  https://www.itna.ir