۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۵۵
دولت آمریکا تصویب کرد:

ارسال تراشه‌های هوش مصنوعی به روسیه ممنوع می‌شود

ایتنا – مقامات رسمی کشور آمریکا برنامه ویژه‌ای را در پیش گرفته است که موجب می‌شود تا بسیاری از خدمات فناوری برای روسیه محدود شود و به همین دلیل نیز فروش تراشه‌های هوش مصنوعی به روسیه ممنوع شده است.
ارسال تراشه‌های هوش مصنوعی به روسیه ممنوع می‌شود
مقامات رسمی کشور آمریکا برنامه ویژه‌ای را در پیش گرفته است که موجب می‌شود تا بسیاری از خدمات فناوری برای روسیه محدود شود و به همین دلیل نیز فروش تراشه‌های هوش مصنوعی به روسیه ممنوع شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از gizmodo، دولت آمریکا پس از تعیین بودجه سنگین 52 میلیارد دلرای برای تقویت شرکت‌های تولد تراشه در آمریکا، اقدام‌های ویژه‌ای برای ایجاد محدودیت ارتباط کاری با برخی کشورها ایجاد کرده است.
 
مقامات رسمی دولت آمریکا اعلام کرده‌اند که برنامه ویژه‌ای برای از بین بردن تسلط و سلطه کشورهای دیگر بر روی صنایع ساخت تراشه دارند و در این راستا نیز بودجه بسیار سنگینی برای بهبود کارهای شرکت‌های داخلی آمریکا در نظر گرفته‌اند.
 
پس از تخصیص بودجه 52 میلیارد دلاری برای تقویت صنایع تولید تراشه در آمریکا شاهد این هستیم که این کشور اقدام را به زمین رقبا کشیده است و در نخستین گام دو ابرقدرت دیگر جهان را هدف قرار داده است. بر همین اساس نیز شرکت‌های تولید تراشه در آمریکا حق ندارند تا با شرکت‌های چینی و روسی معامله‌ای داشته باشند و فروش هرگونه محصولات نیمه‌ هادی به شرکت‌های این دو کشور ممنوع خواهد بود.
 
 
 
شرکت انویدیا دیگر نمی‌تواند تراشه‌های سری A100 خود را به همراه  پردازنده‌های گرافیکی H100 به چین بفروشد در حالی که از نظر ابعاد باید گفت که این موارد در سطحی بسیار بزرگ در کشور چین مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
این محدودیت با این مدل‌ها شروع شده است ولی ظاهرا به زودی بر روی سایر سری‌ها مانند A100X نیز اعمال خواهند شد و هر گونه تراشه که با هوش مصنوعی سروکار داشته باشد، امکان فروش به مشتریان چینی و روسی را نخواهند داشت. انویدیا قرار بود تا برنامه فروش 400 میلیون دلاری در کشور چین داشته باشد که این قانون جدید این معامله را کاملا از مدار کاری این شرکت خارج کرده است.
 
شرکت انویدیا در این باره به صورت رسمی اعلام موضع کرده و اعلام کرده است: «ما در حال کارکردن با مشتریان خود در چین هستیم تا بتوانیم شرایط مناسب برای تامین نیاز آن‌ها را ایجاد کنیم و محصولاتی جایگزین را برای آن‌ها به ارمغان بیاوریم. در حال حاضر تنها محصولاتی که امکان ارائه آن‌ها را نداریم، A100 و H100 و سیستم‌هایی مانند DGX هستند.»
 
به این ترتیب به نظر می‌رسد که در این زمینه بین دولت آمریکا و شرکت‌های بزرگ فناوری این شرکت توافقی در این زمینه وجود ندارد و باید دید که نتیجه این امر سرانجام به کجا خواهد رسید.
کد مطلب: 69811
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام