۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۰۰

در باب eSIM آیفون 14؛ کاربران متضرر می‌شوند؟

ایتنا - اپل این تصمیم را به نفع کاربران می‌داند چرا که با آن به آسانی قادر خواهند بود تا بین ای‌سیم‌های دیجیتال سوئیچ کنند تا بتوانند شماره‌های متعددی را در یک گوشی مدیریت کنند یا از یک گزینه سازگارتر با سفر، برای مسافرت‌های خارجی، بهره‌مند شوند.
در باب eSIM آیفون 14؛ کاربران متضرر می‌شوند؟
در سری آیفون 14 اگرچه برخی از قابلیت‌ها ارتقاء یافته است، مثلا بهبودهای مهمی در دوربین‌ها رخ داده است، ولی این سری شاهد حذف قابلیت خشاب سیم کارت نیز بوده است.  
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، در این تغییر، که با ابراز دلخوری برخی و دودلی برخی دیگر همراه شده است، اپل سیم‌کارت‌های فیزیکی را (به طور ویژه در مدل‌های خاص ایالات متحده) حذف کرده و یک ساختار صرفاٌ مبتنی بر eSIM را جایگزین کرده است. البته تکنولوژی ای‌سیم برای اسمارتفون‌های اپل چیز جدیدی نیست، ولی مدل‌های قبلی گزینه استفاده از هم SIM و هم eSIM را در اختیار قرار می‌دادند.
 
اپل این تصمیم را به نفع کاربران می‌داند چرا که با آن به آسانی قادر خواهند بود تا بین ای‌سیم‌های دیجیتال سوئیچ کنند تا بتوانند شماره‌های متعددی را در یک گوشی مدیریت کنند یا از یک گزینه سازگارتر با سفر، برای مسافرت‌های خارجی، بهره‌مند شوند. و همچنین از آنجا که هیچ سیمکارت فیزیکی وجود ندارد، در صورت گم شدن یا به سرقت رفتن آیفون‌تان، امکان استفاده از آن برای کسی فراهم نخواهد بود.
 

چرا برخی این تغییر را یک مشکل می‌پندارند؟
 
سوئیچ کردن بین ای‌سیم‌ها، به خاطر ماهیت دیجیتالی‌شان، به مراتب آسانتر از سیم‌کارت‌های فیزیکی است. به عنوان مثال، یک eSIM امکان استفاده از خدمات یک اپراتور بزرگ به جای اپراتور بزرگ دیگر را فراهم می‌آورد. شما می‌توانید از AT&T مهاجرت کنید، T-Mobile را تست کنید، یا به سرویس‌های ورایزون رو بیاورید بدون اینکه لازم باشد به فروشگاه‌های مجاز آنها مراجعه کنید.
 
ولی در اینجا مساله‌ای نیز وجود دارد: کاربر فقط آزادانه می‌تواند بین اپراتورهای عمده سوئیچ کند. بسیاری از اپراتورهای کوچکتر از ای‌سیم‌ پشتیبانی نمی‌کنند، که باعث ایجاد مشکل برای مشتریان فعلی می‌شود که می‌خواهند آیفون 14 خود را آپگرید کنند، یا کاربران آتی آیفون 14 که می‌خواهند به خدمات اپراتورهای کوچکتر سوئیج کنند. همچنین مزایای سوئیچ سریع eSIM نیز عملا در صورتی که از یک گوشی قفل‌شده (locked) استفاده کنید (که پرداخت اقساط آن به صورت ماهانه است) ناموجود است.
 
کد مطلب: 69756
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام