۰
plusresetminus
جمعه ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۹

قیمت آیفون 14 در بعضی کشورهای آسیایی گران‌تر تمام می‌شود!

ایتنا - ​​​​​​​اپل قیمت نسل جدید آیفون را در آمریکا ثابت نگه داشت اما قیمت آن را در بعضی از کشورهای آسیایی که ارزش ارز آنها در برابر دلار طی یک سال گذشته نزول کرده است، افزایش داد.
قیمت آیفون 14 در بعضی کشورهای آسیایی گران‌تر تمام می‌شود!


خریداران مدل استاندارد آیفون ۱۴ در ژاپن که ارزش ین در برابر دلار آمریکا از سپتامبر ۲۴ درصد افت کرده است، ۲۰ درصد بیشتر برای این گوشی در مقایسه با آیفون ۱۳ که یک سال پیش به قیمت ۹۹ هزار و ۸۰۰ ین (۶۹۲.۸۱ دلار) وارد بازار شد، پرداخت خواهند کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، آیفون ۱۳ در حال حاضر ۱۰۷ هزار و ۸۰۰ ین در ژاپن قیمت دارد، اپل اوایل سال میلادی جاری، قیمت این گوشی را در پی افت ارزش ین، حدود یک پنجم افزایش داده و به ۱۱۷ هزار و ۸۰۰ ین رسانده بود.

اپل چهار مدل جدید آیفون شامل آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس که قادرند در شرایط اضطراری از طریق ماهواره، درخواست کمک ارسال کنند را چهارشنبه هفته جاری رونمایی کرد. قیمت فروش آیفون ۱۴ از ۷۹۹ دلار آغاز خواهد شد و برای آیفون پلاس به ۸۹۹ دلار می‌رسد. هر دو مدل برای پیش سفارش از ۹ سپتامبر، موجود خواهند بود. قیمت مدل آیفون ۱۴ پرو از ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۴ پرو مکس از ۱۰۹۹ دلار آغاز می‌شود. هر دو مدل برای پیش سفارش از ۹ سپتامبر، موجود هستند و ۱۶ سپتامبر، عرضه آنها آغاز می‌شود.

تحلیلگران بانک کردیت سوئیس در یادداشتی نوشتند: رشد ارزش دلار آمریکا، بزرگترین ریسک برای درآمدهای اپل است. تقاضا برای اپل در آمریکا و اروپا قوی مانده است در حالی که افزایش اخیر قیمتها و یارانه‌های محدود، ممکن است روی تقاضا در ژاپن تاثیر بگذارد.

در چین که سومین بازار بزرگ اپل پس از آمریکاست، با وجود افت هفت درصدی ارزش یوان، این شرکت قیمت آیفون ۱۴ را ۵۹۹۹ یوان (۸۶۲.۴۲ دلار) یعنی مشابه قیمتی که آیفون ۱۳ در زمان ورود به بازار داشت، تعیین کرد.

تحلیلگران گفته‌اند اپل باید خود را برای ضعیف شدن تقاضا در چین که اقتصادش از قرنطینه‌های پی در پی برای مقابله با شیوع کووید ۱۹ آسیب دیده و قدرت خرید مصرف کنندگان را کاهش داده است، آماده شود.

درآمد سه ماهه آوریل تا ژوئن اپل در چین، پس از سه ماهه‌های قوی در این منطقه، یک درصد کاهش پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، اپل پیش از این تخفیف‌هایی برای آیفون در چین عرضه کرده بود و آیفون ۱۳ در این کشور، اکنون به قیمت ۵۳۹۹ یوان فروخته می‌شود.
کد مطلب: 69726
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام