۰
plusresetminus
جمعه ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۸

محدودسازی مصرف آزاد اینترنت زائران اربعین در زمان رومینگ

همراه اول برای ممانعت از مواجهه ناخواسته زائران ایرانی اربعین با هزینه‌های اضافی استفاده اینترنت، مصرف دیتا با تعرفه آزاد را برای تمامی مشترکانی که در کشور عراق حضور دارند غیرفعال کرد.
محدودسازی مصرف آزاد اینترنت زائران اربعین در زمان رومینگ

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، با افزایش موج سفرها به کشور عراق برای پیوستن به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع) و استقبال مشترکان اپراتور اول تلفن همراه از بسته های ویژه تدارک دیده شده برای زائران که نهایتا منجر به استفاده از سیمکارت ایرانی شان شده، همراه اول سرویس «محدودیت مصرف دیتا با تعرفه آزاد» را فعال کرد.
 
این اقدام به منظور کاهش هزینه های «رومینگ ناخواسته» مشترکان در عراق صورت گرفته است تا زائران اربعین در صورت استفاده از سیمکارت ایرانی خود هنگام رومینگ اپراتورهای عراقی، ناخواسته با هزینه های اضافی استفاده از اینترنت مواجه نشوند؛ دقیقا مشابه حالت فعال کردن Data Roaming گوشی که دسترسی به شبکه دیتا در حالت رومینگ را محدود می کند. 
 
لازم به ذکر است این سرویس محدود کننده دیتای رومینگ برای مشترکان به طور خودکار از طریق شبکه همراه اول بر پروفایل زائران ایرانی حاضر در عراق فعال شده است. 
 
در این حالت، مشترکان نرمال دائمی و اعتباری با حداقل شارژ هزار تومان، می توانند بصورت رایگان از فروشگاه آنلاین همراه اول، اپلیکشن همراه اول و اپلیکیشن روبیکا بصورت رایگان استفاده کنند. 
 
البته تمامی مشترکان می توانند در صورت نیاز به دسترسی به وب سایت های «غیررایگان» با استفاده از کد دستوری «ستاره 10 ستاره 291 ستاره 41 مربع» مصرف آزاد در زمان رومینگ را فعال کنند و با هزینه آزاد به شبکه دیتای همراه اول متصل شوند.
 
هرچند پیشنهاد می شود مشترکان ایرانی حاضر در این رویداد مذهبی بزرگ جهان اسلام، با خرید بسته با تخفیف زیاد به شبکه اینترنت متصل شوند. 
 
همراه اول برای ایام اربعین امسال دو بسته 7 روزه رومینگ ویژه با نام های «دیتای نامحدود» و «اقتصادی زائر» تعریف و طراحی کرده است، که قطعا خرید و استفاده از آنها برای زائران بسیار مقرون به صرفه تر از حالت عادی استفاده از رومینگ بدون بسته است.
 
بسته ویژه «دیتای نامحدود» شامل اینترنت نامحدود با سیاست مصرف منصفانه به همراه 250 پیامک هدیه و 25 دقیقه مکالمه هدیه با قیمت 350 هزار تومان ارائه شده است.
 
بسته «اقتصادی زائر» نیز با 150مگابایت دیتای رومینگ عراق به همراه 50 پیامک هدیه و 10 دقیقه مکالمه هدیه به قیمت 100 هزار تومان عرضه شده که امکان خرید و هدیه به مشترک حاضر در عراق حتی از ایران نیز فراهم شده است.
 
تمامی زائران می توانند تا 30 شهریور 1401 از قیمت های تخفیفی و بسته های مقرون به صرفه در خاک عراق بهره مند شوند.
 
توصیه می شود که تمامی مشترکان برای پرهیز از هزینه های زیاد، ضمن رعایت همه مواردی که در پیام های مختلف و پرتال اربعین توضیح داده شده است، اطلاعات لازم درباره تعرفه های اربعین را فقط از صفحه ویژه اربعین پرتال این اپراتور به نشانی https://mci.ir/arbaen دریافت کنند.
کد مطلب: 69724
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام