کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ابزار کامندلاین پیش فرض برای ویندوز 11 تغییر خواهد یافت

سايت خبری ايتنا , 12 شهريور 1401 ساعت 2:00

ایتنا- تجربه کامندلاین در سیستم عامل ویندوز به زودی با تغییراتی بسیار بزرگ همراه خواهد شد و ترمینال ویندوز قرار است تا نسخه پیش‌فرض را دستخوش تغییراتی بسیار بزرگ کند.


تجربه کامندلاین در سیستم عامل ویندوز به زودی با تغییراتی بسیار بزرگ همراه خواهد شد و ترمینال ویندوز قرار است تا نسخه پیش‌فرض را دستخوش تغییراتی بسیار بزرگ کند.
 
به گزارش ایتنا از وب‌سایت خبری تحلیلی Techradar، بر اساس موارد شرح داده شده در بلاگ خبری مایکروسافت، تمامی نرم‌افزارهای کامندلاین شامل مواردی مثل کامند پرامپت و پاور شل قرار است تا به صورت خودکار در ترمینال اجرا شوند و دسترسی اولیه در کانال دولپرها برای چنین موردی از هم اکنون فعال است.
 
ترمینال ویندوز از سال 2019 عرضه شده است و یک جایگزین بسیار مناسب و مدرن برای ساختار کنسول قدیمی مایکروسافت را به کاربران ارائه کرده است.  با این حال این قابلیت جدید دسترسی‌هایی جدید و مناسب را برای کاربران به همراه خواهد داشت.
 
از میان این قابلیت‌ها می‌توان به استفاده از چند تب همزمان، استفاده از ایجاد تم و متن‌های شخصی سازی شده برای استفاده، تغییر رنگ متن، تصویر پس زمینه و ایجاد دسترسی‌های سریع اشاره کرد.
 

ابزار کامندلاین پیش فرض برای ویندوز 11 تغییر خواهد یافت

حال سوال اصلی این است که آیا شما نیز با تغییرات روبرو خواهید شد یا خیر؟ پاسخ به این سوال ساده است، کافی است که نسخه ترمینال موجود بر روی ویندوز خود را چک کنید. در صورتی که شما ورژن 1.15 را بر روی سیستم خود در اختیار دارید، شما نیز در برنامه دستریس زودهنگام به این قابلیت‌ها قرار دارید.
 
با این حال حتی اگر این نسخه را ندارید بازهم به زودی امکان استفاده از مزایای آن را خواهید داشت. برنامه از این قرار است که مایکروسافت قصد دارد تا این برنامه را در زمانی نامشخص در سال 2022 برای تمامی کاربران ویندوز 11 عرضه کند.
 
با توجه به این موضوع که 4 ماه از سال جاری میلادی باقی مانده است، شما تا پایان پاییز این به‌روزرسانی روی کامندلاین خود را دریافت خواهید کرد. با این وجود اگر از ویندوز 11 استفاده نمی‌کنید برای دریافت این قابلیت شانس چندانی نخواهید داشت.
 


کد مطلب: 69624

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/69624/ابزار-کامندلاین-پیش-فرض-ویندوز-11-تغییر-خواهد-یافت

ايتنا
  https://www.itna.ir