کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روش‌های خرید بیتکوین از طریق کارت اعتباری (Credit Card)

8 شهريور 1401 ساعت 12:10

خریدوفروش بیتکوین از طریق کارت اعتباری در سال‌‌¬های ابتدایی تشکیل این ارز دیجیتال، دشوار و زمان‌بر بوده؛ چراکه بسیار کند پیش می‌¬رفته است. اما امروز این فرایند نسبت ‌به گذشته آسان‌¬تر شده است.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



بیتکوین از ارزهای محبوب سرمایه‌دارانی است که در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می­‌کنند. خریدوفروش بیتکوین از طریق کارت اعتباری در سال‌‌­های ابتدایی تشکیل این ارز دیجیتال، دشوار و زمان‌بر بوده؛ چراکه بسیار کند پیش می‌­رفته است. اما امروز این فرایند نسبت ‌به گذشته آسان‌­تر شده است. در ادامه با روش‌های خرید بیتکوین از طریق کارت اعتباری بیشتر آشنا خواهیم شد.
 

نحوه‌­ی کار با کارت اعتباری


اگر تصمیم به تهیه‌­ی کارت اعتباری و فعالیت در خریدوفروش بیتکوین دارید ابتدا باید کاملاً با این ارز آشنا شوید و درباره مزایا و معایب آن اطلاعات کافی کسب کنید. پس از آشنایی با مفهوم و طرز کار این ارز دیجیتال باید راه‌­های دسترسی ‌به این ارز دیجیتال را برایتان بازگو می‌کنیم. در این مقاله شما را با خرید بیتکوین از طریق کارت‌های اعتباری مثل ویزاکارت (Visa Card) و مسترکارت (Master Card) و همچنین وبسایت  https://tabdeal.org/buy-btc آشنا خواهیم کرد.
خریدوفروش بیتکوین با کارت اعتباری به‌صورت کاملاً مستقیم نه‌تنها در ایران بلکه در هیچ کشوری به‌جز ایالات‌متحده امریکا میسر نیست. آمریکایی‌ها می‌­توانند کارت اعتباری ارز دیجیتال بیتکوین را تهیه کرده و سپس به فعالیت‌های موردنظر خود رسیدگی کنند.

مراحل تهیه‌ی کارت اعتباری
 
تهیه‌ی کارت‌های اعتباری برای خریدوفروش بیتکوین مراحلی دارد که در ادامه برایتان بازگو می‌کنیم:
   - ابتدا به صرافی رمزنگاری‌شده موردنظرتان مراجعه کنید و حساب کاربری خود را بسازید؛
   - هنگامی‌که هویت شما از سوی صرافی ارز دیجیتال معتبر احراز شد، باید مبلغی به حساب خود واریز نمایید؛
   - پس از اینکه مبلغ موردنظر را به حساب کاربری خود واریز کردید یا به‌اصطلاح حساب کاربری‌تان را شارژ کردید، می‌­توانید به ازای آن مبلغ سفارش خرید بیتکوین بدهید؛
   - پس از سفارش و دریافت بیتکوین می‌­توانید آن را به‌صورت ایمن ذخیره کنید.
 

مزایا و معایب استفاده از کارت اعتباری


کارت اعتباری نیز مثل هر روش دیگری در دنیای اقتصاد مزایا و معایب خود را دارد اما متأسفانه معایب آن به‌مراتب بیشتر از مزایای استفاده از این کارت‌ها است. در ادامه به بررسی مزایا و معایب این روش خرید بیتکوین می‌­پردازیم.
می‌­توان گفت تنها مزیت کارت اعتباری این است که ساده‌­ترین و سریع­‌ترین راه برای خرید بیتکوین می‌باشد. این روش یکی ‌از ساده‌­ترین راه‌­ها برای معاملات بیتکوین است زیرا شما می‌­توانید با در دست داشتن تنها یک کارت به کسب درآمد بپردازید.
اما در مقابل باید این نکته را نیز درنظر داشته باشید که خرید مقادیر بالای بیت کوین از طریق کارت اعتباری کار دشواری است. همچنین، برای خریدوفروش بیتکوین از طریق کارت اعتباری هزینه‌های شما روند صعودی در پیش خواهد گرفت.
 
روش‌های خرید بیتکوین از طریق کارت اعتباری
 

قوانین و شرایطی که باید از آن‌­ها آگاه باشید

 

هزینه‌­های کارگزاری یا صرافی


اگر قصد دارید معاملات بیتکوین را از طریق کارت اعتباری انجام دهید ممکن است مجبور شوید هزینه‌های اضافی کارمزد کارگزاری را بپردازید. توجه داشته باشید که تعرفه‌ی صرافی‌ها یکسان نیستند.
 

کارمزد کارت اعتباری


همان‌طور که بانک از شما در ازای نقل‌وانتقال پول از حساب‌های بانکی‌تان مبلغی را به‌عنوان کارمزد کسر می‌کند، برای استفاده از کارت اعتباری ارز دیجیتال نیز موظف هستید مبلغی، اگرچه ناچیز، به‌عنوان کارمزد خریدوفروش ارز بپردازید.
 

کارمزد معاملات خارجی


درنظر داشته باشید اگر صرافی انتخابی­ شما خارج از محدوده سکونت‌تان باشد (ایالات‌متحده‌ امریکا)، مقدار کارمزد تراکنش برای هر خرید می‌تواند 1-3% از کل مبلغ خرید را دربربگیرد.
 

کارت‌های اعتباری دارای پاداش بیتکوین


ممکن‌ است استفاده از کارت اعتباری برای خرید بیتکوین چندان ایده‌­ی جالبی به‌نظر نیاید اما تعدادی از کارت‌های اعتباری خرید بیتکوین در ازای استفاده از این کارت برای انجام کارهای روزمره‌تان به شما جایزه می‌دهند. اما ممکن ‌است در صورت استفاده از کارت جایزه‌‌دار بیتکوین برای پرداخت هزینه‌هایی که دچار تأخیر شده‌­اند، پاداش موجود در کارت از بین برود.
 

احتمال افزایش ضریب استفاده از کارت اعتباری


وجود عوامل مختلفی اعتبار کارت شما را افزایش می‌دهد. یکی‌ از این عوامل مقدار استفاده شما از کارت اعتباری است. به ‌خاطر داشته‌ باشید که خرید بیتکوین می‌تواند اعتبار کارت شما را مصرف کند و درنتیجه اعتبار شما کاهش یابد.
 

تبدیل مزایا به معایب


ممکن ‌است مزایای کارت اعتباری به معایب آن تبدیل شود چراکه ارز دیجیتال بیتکوین در طول زمان دچار نوسانات شدیدی شده است.

 
روش‌های خرید بیتکوین از طریق کارت اعتباری
 

معروف­‌ترین صرافی‌­هایی که با کارت اعتباری کار می‌­کنند


صرافی Coinmama


این صرافی از سال 2013 فعالیت خود را آغاز کرده است و تنها محدود به ایالات‌متحده امریکا می‌باشد. درعین‌حال این صرافی یکی ‌از بهترین‌ها در معاملات بیتکوین به شمار می­آید، زیرا خدمات خود را سریع ارائه می‌دهد. علاوه‌براین، تیم پشتیبانی قوی هم دارد.
 

صرافی CEX.IO


این صرافی نیز مانند کارگزاری Coinmama در سال 2013 تأسیس شده است. CEX.IO کمی از ایالات‌متحده امریکا فراتر رفته و خدماتش را به کشورهای اروپایی و برخی از کشورهای امریکای جنوبی نیز ارائه می‌دهد. این کارگزاری دارای سابقه‌ی نسبتاً روشنی است اما پشتیبانی چندان خوبی ندارد.
 

صرافی Coinbase


این صرافی در سال 2012 تأسیس شده است و چندین میلیون کاربر به­‌واسطه‌ی این کارگزاری خریدوفروش بیتکوین و سه ارز دیگر را انجام می‌دهند. یکی ‌از عیوب این صرافی عدم دسترسی در بسیاری از کشورها می‌باشد اما دارای امنیت بالایی است.
 

صرافی Localbitcoin


این کارگزاری در سال 2012 تأسیس شده است. بسیاری از مردم در کشورهای مختلفی به‌جز ایران از طریق این صرافی معاملات بیتکوین خود را با کارت اعتباری انجام می‌دهند. یکی ‌از ویژگی‌های مثبت این صرافی مقدار ناچیز سودی است که دریافت می‌کند؛ درواقع به ازای هر خرید، تنها یک درصد سود متعلق‌ به این صرافی خواهد بود.
 

صرافی eToro


فعالیت این صرافی از سال 2007 آغاز شده است. تنها یکی از ارزهایی که این کارگزاری از آن پشتیبانی می‌کند بیتکوین است. کشورهای زیادی از طریق eToro به معاملات ارز بیتکوین می‌پردازند مثل؛ کانادا، انگلستان، استرالیا، سوئیس، ژاپن و ... . تقریباً تمام کاربران این صرافی معتقدند کار با این شرکت آسان و مقدار کارمزد دریافتی از سوی کارگزاری eToro اندک است.
 

صرافی Bitpanda


این صرافی در سال 2014 فعالیت خود را آغاز کرده است و تقریباً صرافی نوپایی محسوب می‌شود. این شرکت مزایای بسیاری دارد، ازجمله آموزش کامل به کاربران و یا دسترسی در سطح جهانی، اما عیب‌هایش نیز پوشیده نیست. از معایب این کارگزاری می‌توان به دو مورد اصلی اشاره کرد؛ یکی اینکه کارکردن با نرم‌افزار این شرکت ممکن ‌است در ابتدا کمی دشوار باشد و دیگری اینکه هزینه‌های این صرافی نسبت ‌به صرافی‌های دیگر کمی بیشتر است.
 

صرافی Binance


این صرافی یکی از نوپاترین صرافی‌هایی است که در سال 2017 تأسیس شده است. با وجود اینکه Binance شرکتی تازه‌تاسیس می‌باشد اما موردتوجه بسیاری ‌از مردم جهان قرار گرفته و کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. از دلایل محبوبیت این شرکت می‌توان به ناچیزبودن کارمزدها و همچنین سرعت بالای معاملات اشاره کرد. این صرافی در تمام کشورهایی که جزء لیست تحریم نباشند فعالیت دارد. کشورهایی همچون سوریه، کره شمالی و ایران که در لیست تحریم‌ها قرار دارند نمی‌توانند بدون تغییر آی. پی. خریدوفروش انجام دهند، زیرا خطر بلوکه شدن حساب و از دست­دادن تمام سرمایه دور از انتظار نیست. حتی با تغییر آی. پی. هم احتمال بلوکه ‌شدن حساب از سوی شرکت وجود دارد.
 


کد مطلب: 69593

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/69593/روش-های-خرید-بیتکوین-طریق-کارت-اعتباری-credit-card

ايتنا
  https://www.itna.ir