کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهترین مودم LTE برای استفاده خانگی

7 شهريور 1401 ساعت 20:09

شرکت ماهان نت امکان خرید بهترین مودم LTE همراه با سیم کارت و اینترنت را برای کاربران فراهم کرده است. شما می‌توانید برای خرید بهترین مودم LTE برای استفاده خانگی با شماره‌ 1514 تماس بگیرید تا از تحت پوشش بودن منطقه محل زندگی خود مطمئن شوید.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



در دنیای امروز، داشتن یک اینترنت خوب و پرسرعت در خانه برای اکثر افراد ضروری است. برای استفاده از این اینترنت پرسرعت، قبل از هر چیز نیاز به یک مودم خوب و کاربردی است که هم سرعت بالایی داشته باشد و هم از نظر اقتصادی، بسته‌های متنوع و به‌صرفه داشته باشد. اینترنت TD-LTE آخرین نسل از اینترنت پرسرعت است که مهم‌ترین مزیت آن عدم نیاز به خط تلفن، سرعت بسیار بالا و هزینه به‌صرفه اeست. مهم‌ترین سوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که برای استفاده از این اینترنت پرسرعت، بهترین مودم LTE برای استفاده خانگی کدام است؟ اگر شما هم به دنبال خرید یک مودم LTE خوب هستید، خواندن ادامه مطلب برای معرفی بهترین مودم LTE را از دست ندهید.
 

چرا برای استفاده خانگی باید یک مودم خوب LTE بخریم؟


کند بودن سرعت اینترنت و انجام نشدن سریع کارها در خانه یکی از معضلات همیشگی افراد، به خصوص در دوران همه‌گیری ویروس کرونا و دورکار شدن کارمندان بوده است. این مشکل در دوران استفاده از اینترنت Dial Up منطقی به نظر می‌رسید اما امروز و از زمانی که نسل مودم‌ها و اینترنت‌‌های پرسرعت مثل ADSL یا TD lte، سرعت کم اینترنت در خانه بی‌معناست. همه افراد انتظار دارند که کارهای خود را با بالاترین سرعت اینترنت انجام دهند.
داشتن بهترین مودم LTE برای استفاده خانگی کمک می‌کند تا هم از سرعت اینترنت لذت ببرید و هم کارهای روزمره‌یتان را با سرعت بالا انجام دهید.
مودم اینترنت TD-LTE نسبت به ADSL و اینترنت همراه مزایای بیشتری دارد؛ پوشش دهی LTE، سرعت LTE و عدم نیاز به خط ثابت، سهولت در جابه‌جایی، نصب و راه اندازی سریع و نداشتن محدودیت مخابراتی مهم‌ترین برتری مودم LTE ماهان‌نت نسبت به مودم ADSL است. از سوی دیگر، قابلیت استفاده همزمان چندکاربر، سرعت و پایداری بالاتر، اتصال از طریق کابل، مصرف کم باتری گوشی همراه، قیمت به صرفه و بسته‌های متنوع این مودم را نسبت به اینترنت همراه نیز برتری داده است.
 

آشنایی با انواع مودم TD-LTE


مودم‌های LTE را می‌توان بر اساس دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم کرد؛ اما مهم‌ترین دسته‌بندی این مودم‌ها بر اساس نحوه اتصال آن‌ها است. مودم‌های LTE از نظر نحوه اتصال به 3 دسته تقسیم می‌شوند:
   - مودم LTE باسیم: این مودم از طریق کابل به دستگاه هوشمند شما متصل می‌شود. مودم‌های باسیم قدیمی‌تر از نوع بی‌سیم هستند و جابجایی آن‌ها به مراتب سخت‌تر است.
   - مودم LTE بی‌سیم: این مودم lte به شما این امکان را می‌دهد تا دستگاه‌هایتان را از طریق WiFi به اینترنت متصل کنید.
   - مودم LTE باسیم و بی‌سیم: این مودم lte قابلیت اتصال با کابل و WiFi را به صورت همزمان فراهم می‌کند.
 

مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین مودم LTE برای استفاده در خانه


ویژگی‌های کلی یک مودم خوب که باید در زمان خرید به آن توجه کنید، عبارتند از:
   - امکان اشتراک‌گذاری اینترنت بین چند دستگاه
   - وجود تعداد پورت‌های LAN کافی
   - امکان اتصال به شبکه‌های بی سیم

اما اگر قصد خرید بهترین مودم TD-LTE خانگی را دارید، حتماً به نکات زیر در زمان خرید توجه کنید:
 

1.با سیم یا بی‌سیم بودن مودم LTE


مهم‌ترین مزیت مودم‌های بی‌سیم یا وایرلس این است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا به راحتی مودم را با خود جابجا کند و در هر جایی از منزل و حتی بیرون از منزل آن را همراه داشته باشد. مودم سیمی یا اترنت (Ethernet) از طریق کابل به دستگاه‌هایی مثل لپ تاپ یا کامپیوتر متصل می‌شود. این مودم‌ها معمولاً تک پورت یا دارای یک پورت USB و یک پورت LAN هستند و فقط می‌توانند یک سیستم مشخص را به اینترنت متصل کنند.
زمانی که می‌خواهید بهترین مودم lte را بخرید، حتماً دقت کنید که مودم به صورت بی‌سیم است یا با سیم. مودم بی‌سیم کارایی بیشتری دارد و می‌توانید به راحتی چندین دستگاه خود مثل تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ را به اینترنت پرسرعت متصل کنید.
 

2.درگاه‌های ارتباطی مودم LTE


نکته مهمی که در خرید مودم LTE باید در نظر داشته باشید، توجه به تعداد پورت‌های آن است. بعضی از این مودم‌ها، پورت LAN ندارند و فقط از پورت USB پشتیبانی می‌کنند. پورت USB در بعضی موارد می‌تواند سرعت اینترنت TD-LTE را کاهش دهد.
در زمان خرید بهترین مودم lte باید امکانات ارتباطی آن را بررسی کنید و ببینید که مودم چند درگاه شبکه اترنت LAN دارد، تعداد درگاه WAN و USB آن چقدر است و این که آیا از درگاه RJ11 برای VoIP پشتیبانی می‌کند یا خبر.
 

3.فرکانس رادیویی  TDD


خدمات اینترنت TD-LTE در دو طیف فرکانس رادیویی ارائه می‌شود. بعضی از سرویس‌دهندگان از فرکانس رادیویی 3500 و 3700 مگاهرتز در باند 42 و 43 استفاده می‌کنند و برخی دیگر از از باندهای فرکانس رادیویی 2300 و 2600 مگاهرتز در باند 38 و 40 استفاده می‌کنند. در زمان خرید مودم باید مودمی را انتخاب کنید که از فرکانس TDD اپراتور شما پشتیبانی می‌کند.
 

4.بررسی سرعت و رده  LTE


برای مودم‌های TD-LTE دو دسته سرعت دانلود وجود دارد:
   - LTE Cat 4 با حداکثر سرعت دانلود 150 مگابایت بر ثانیه؛
   - LTE Cat 6 با حداکثر سرعت 300 مگابایت بر ثانیه.
از آن‌جایی که در ایران سرعت اینترنت LTE از 100 مگابایت بر ثانیه فراتر نمی‌رود، هر دو مودم مناسب است اما به طور کلی، LTE Cat 6 عملکرد و قابلیت‌های بهتری دارد.
 

5.داشتن گارانتی و ضمانت‌نامه


یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین مودم TD-LTE داشتن گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش مناسب است. بعضی از مودم‌هایی که در بازار به نام مودم LTE ارزان به فروش می‌رسند، ضمانت‌نامه معتبر ندارند و در مدت زمان کوتاهی دچار مشکل می‌شوند و از کار می‌افتند. هزینه کردن برای خرید بهترین مودم LTE برای استفاده خانگی از نظر اقتصادی در طولانی مدت به صرفه‌تر است.

کدام شرکت سریع‌ترین اینترنت TD-LTE را ارائه می‌دهد؟
شما می‌توانید به راحتی مودم خود را همراه با سرویس LTE از شرکت‌های بزرگ ارائه‌دهنده خدمات اینترنت خریداری کنید. شرکت‌های زیادی در حوزه ارائه سرویس اینترنت TD-LTE فعالیت دارند که یکی از قوی‌ترین آن‌ها شرکت‌ها ماهان‌نت است که به عنوان اولین شرکت عرضه کننده خدمات اینترنت پرسرعت در ایران، سرویس LTE را نیز ارائه می‌دهد. شرکت ماهان نت امکان خرید بهترین مودم LTE همراه با سیم کارت و اینترنت را برای کاربران فراهم کرده است. شما می‌توانید برای خرید بهترین مودم LTE برای استفاده خانگی با شماره‌ 1514 تماس بگیرید تا از تحت پوشش بودن منطقه محل زندگی خود مطمئن شوید.
 
امیدواریم این مطلب به شما کمک کرده باشد تا یک مودم خوب LTE برای استفاده در منزل انتخاب کنید.


کد مطلب: 69588

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/69588/بهترین-مودم-lte-استفاده-خانگی

ايتنا
  https://www.itna.ir