۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۴

افشای جزئیات جدیدی درباره آیفون 14

ایتنا - «شیاری» که سال‌ها بالای صفحه نمایش آیفون‌ها جا خوش کرده بود، حذف می‌شود.
افشای جزئیات جدیدی درباره آیفون 14

شایعاتی گسترده حاکی از آن است که آیفون ۱۴ پرو و ​​پرو مکس جدید اپل از شر «شیاری» که سال‌ها بالای صفحه نمایش آیفون‌ها جا خوش کرده بود، خلاص خواهند شد. بر مبنای گزارش‌های مختلفی که منتشر شده‌اند، این شیار با یک بریدگی کوچک در نمایشگرها جایگزین خواهد شد.

اما هنوز مشخص نیست که این اتفاق دقیقا چگونه رخ خواهد داد. اندازه این شیار به دلیل تعداد زیاد اجزایی است که داخل آن پنهان شده‌اند؛ این شیار دارای حسگرهای مختلفی مانند حسگرهای فروسرخ، حسگرهای نور محیط و دوربین جلو و همچنین فناوری‌های دیگری مانند میکروفون و بلندگو است.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، بر اساس حق اختراع (امتیاز انحصاری) جدیدی که اپل ثبت کرده است و این هفته منتشر شد، یکی از راهکارهای اپل برای کاهش اندازه این بریدگی، استفاده از یک «پروژکتور تاشو نوری» است. این فناوری موجب می‌شود فضایی که حسگرها اشغال کرده‌اند کاهش یابد و به این ترتیب، صفحه نمایش می‌تواند از آن [فضای بیشتر] استفاده کند.

این کار با جابه‌جایی فرستنده فروسرخ انجام می‌شود که نور را به سمت کاربر می‌فرستد تا حسگرها بتوانند چهره او را ببینند و اجازه ورود به آن (باز کردن قفل گوشی) را بدهند. برای این منظور، نور از طریق یک منشور ارسال می‌شود که پرتو نور را منحرف می‌کند. به عبارت دیگر، می‌توان جای ساطع‌کننده را تغییر داد و آن را زیر نمایشگر برد.
 

انتشار حق اختراع البته به معنای تایید استفاده اپل از این فناوری نیست و اپل برای نوآوری‌هایی که هرگز یا شاید سال‌ها در محصولاتش ظاهر نمی‌شوند نیز در فواصل معین، حق اختراع ثبت می‌کند. اما ورود این حق اختراع (اصطلاحا پتنت) و به موازات آن، شایعه حذف بریدگی در آیفون ۱۴ پرو نشان می‌دهد که اپل در حال بررسی راه‌هایی است که امکان حذف این سخت‌افزار را فراهم کند. 

اپل پیش از این، اندازه این بریدگی را در آیفون ۱۳ نسبت به آیفون ۱۲، کاهش داد. این موضوع تا حد زیادی در اثر جابه‌جایی برخی از اجزا- بلندگو و میکروفون- به قاب اطراف نمایشگر بود و نه کاهش اندازه خود این شیار.

در گذشته، برای مخفی کردن یا کاهش اندازه اجزای گوشی‌های هوشمند از روش‌های مشابهی استفاده شد. به عنوان مثال، برخی دیگر از دستگاه‌ها از «عدسی پریسکوپ» استفاده می‌کنند که نور را در گوشی منعکس می‌کند و امکان بزرگ‌نمایی طولانی بدون اشغال فضای زیاد را فراهم می‌کند.
کد مطلب: 69583
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام