کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جریمه غول‌های بانکی آمریکا به علت استفاده از واتس‌اپ

1 شهريور 1401 ساعت 10:37

ایتنا - ​​​​​​​غول‌های بانکی ایالات متحده مانند جی پی مورگان چیس و بانک آمریکا در مجموع با بیش از یک میلیارد دلار جریمه به علت استفاده کارمندان از ابزارهای پیام‌رسانی تأیید نشده، مواجه شده‌اند.



از جمله این ابزار تأیید نشده می‌توان به برخی برنامه‌های ایمیل تجاری و برنامه‌هایی مانند واتس‌اپ اشاره کرد.

به گزارش ایتنا از مهر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده سال گذشته بررسی رویه‌های ثبت سوابق بانک‌ها را آغاز کرد تا مشخص شود آیا کارکنان آنها از ابزار و نرم افزارهای شخصی بدین منظور استفاده می‌کنند یا خیر. کمیسیون معاملات آتی کالا در آمریکا نیز به طور مستقل این موضوع را بررسی کرده است.

بر همین اساس، بانک جی پی مورگان چیس توسط هر دو نهاد به دلیل عدم جلوگیری از برقراری ارتباطات میان کارکنانش با استفاده از گوشی‌های تلفن همراه شخصی، برنامه‌های پیام رسانی و ایمیل‌های تجاری تأیید نشده، ۲۰۰ میلیون دلار جریمه شد. جی پی مورگان اذعان کرده که این تخلف به نقض قوانین بورس اوراق بهادار انجامیده است.

بانک یادشده به همین علت ۱۲۵ میلیون دلار به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و ۷۵ میلیون دلار به کمیسیون معاملات آتی کالا می‌پردازد.

بانک آمریکا هم در سه ماهه دوم سال جاری میلادی حدود ۲۰۰ میلیون دلار برای حل و فصل دعوای حقوقی مرتبط با تبادل پیام‌های الکترونیکی غیرمجاز کارمندانش اختصاص داد.

بانک‌های دیگری نیز در آمریکا به همین دلیل با جریمه‌های چندصد میلیون دلاری مواجه شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به گلدمن ساکس، بارکلیز، کردیت سوئیس، دویچه بانک و غیره اشاره کرد.


کد مطلب: 69530

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/69530/جریمه-غول-های-بانکی-آمریکا-علت-استفاده-واتس-اپ

ايتنا
  https://www.itna.ir