۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۷

معرفی کنسول های N64، Nintendo DS و GameCube Roms

Gekko، یک CPU توسعه یافته توسط IBM، قلب GameCube است. Gekko بر روی پردازنده همه منظوره PowerPC 750CXe IBM با ویژگی های سفارشی ساخته شده است.
معرفی کنسول های N64، Nintendo DS و GameCube Roms
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



معرفی کنسولNintendo 64 (N64)  یا  N64 Roms
نینتندو Nintendo 64 (N64) یا N64 Roms، سومین کنسول بازی های ویدئوی خانگی از شرکت نینتندو می باشد که قابلیت انجام بازی های سه بعدی را دارد و از چیپست 64 بیتی پشتیبانی می کند. N64 Roms در ژوئن 1996 در ژاپن و در 29 سپتامبر 1996 در آمریکای شمالی منتشر شد. پس از آن نیز در 1 مارس 1997 در اروپا و استرالیا مورد استقبال کاربران قرار گرفت. این آخرین کنسول خانگی شرکت نینتندو بود که قبل از نینتندو سوییچ در سال 2017 از کارتریج به جای سی دی برای عرضه ی بازی استفاده می نمود. زمان بار گذاری کارتریج بسیار سریع تر از سی دی می باشد چون بازی در یک حجم کم فشرده می شود و دسترسی به آن نیز سریعتر است اما باید بدانید که کارتریج نمی تواند همان کیفیت صدای سی دی را فراهم کند.

میکرو پروسسور اصلی این کنسول که پردازنده 64 بیتی NEC VR4300 است، دارای سرعت کلاک 93.75 مگا هرتز و توان 125 MIPS است. بازی‌ های نینتندو 64 معمولاً از عملیات داده‌ های 32 بیتی به صورت سریع‌ تر و فشرده‌ تر استفاده می‌ کنند، زیرا برای تولید داده‌ های سه‌ بعدی RSP (پردازنده سیگنال واقعی) کنسول نیاز است. با استفاده از این کنسول قدرتمند یک برنامه 32 بیتی به شکل سریعتر اجرا می شود و فضای کمتری را اشغال می کند (که یک نقطه ضعف در کارتریج های نینتندو 64 است).

گرافیک نینتندو 64
نسل 64 بیتی/32 بیتی نینتندو، پیچیده ترین و از نظر گرافیکی سخت ترین بازی های نینتندو 64 را دارند. آنها در کارتریج های 64 و 32 مگا بایتی ظاهر شدند. اصرار نینتندو بر روی استفاده از کارترج کم کردن سرقت های ادبی بود که این امر تحقق یافت. برای استفاده حداکثری از سخت‌ افزار نینتندو 64، توسعه‌ دهندگان مجبور بودند گرافیک‌ های پیشرفته تری را ایجاد کنند. بازی‌ های نینتندو 64 که با میکرو کد سفارشی اجرا می‌ شدند، تکنیک‌ های نور پردازی و انیمیشن پیشرفته‌ تری نسبت به رقبای 32 بیتی داشتند و می توان گفت که Conker’s Bad Fur Day بهترین بازی نسل خود در نینتندو بود. نینتندو 64 دارای نور پردازی فوق العاده است و پردازنده گرافیکی آن نسبت به رقبای دیگر قادر به مدیریت تکنیک های رندر پیچیده تری است. این اولین کنسولی است که فیلتر سه خطی (trilinear filtering) را ارائه می دهد که باعث می شود بافت ها بسیار صاف به نظر برسند. این عملکرد بر خلاف تکنیک های interpolation است که توسط کنسول های Saturn و PlayStation استفاده می شود و تمایل به تولید بافت های پیکسلی دارند. 
Nintendo DS  یا NDS Roms اولین سیستم نینتندو با اتصال بی‌ سیم بود که کاربران می توانستند با بازیکنانی از سراسر جهان در ارتباط باشند و با آن ها به رقابت بپردازند. همچنین می توانند دوستان خود را با استفاده از سامانه friend code ثبت نام کنند.

Nintendo DS  چیست؟
کنسول Nintendo DS یک کنسول دستی بازی ویدئویی می باشد که توسط Nintendo ساخته و بین سال‌ های 2004 و 2005 در سراسر جهان راه‌ اندازی شد. DS یک اصطلاح اولیه بود که مخفف «سیستم‌ های توسعه‌ دهنده» یا «صفحه دو گانه» “Developers’ Systems” یا “Dual Screen.” است. این کنسول دارای دو صفحه نمایش ال سی دی پشت سر هم (یکی پایین صفحه نمایش لمسی است) است که از صفحه پایین به عنوان تاچ اسکرین استفاده می کند. همچنین یک میکروفون داخلی دارد و از اتصال بی سیم پشتیبانی می کند. در اغلب بازی ها با حرکت قلم روی صفحه، بازی انجام می گردد. طراحی DS بسیار شبیه به Game Boy Advance SP است. با Nintendo DS Roms می توان به تعامل چند کاربره از طریق WiFi دست یافت. رقیب اصلی این اپلیکیشن هوشمند،PlayStation Portable  سونی در نسل هفتم کنسول های ویدئویی بود.
 

اطلاعات بیشتر درباره ROM و کنسول NDS
Nintendo DS دارای ابعاد کوچک در حد یک گوشی تلفن همراه است. اگر بخواهیم به اختصار درباره چیدمان آن توضیح دهیم می توان گفت که دارای صفحه نمایش لمسی است که می توان با قلم با آن کار کرد. در سمت راست صفحه لمسی چهار دکمه شامل A و B و X، Y و X وجود دارد و در سمت چپ آن D-pad قرار گرفته است. دکمه پاور دقیقاً بالای D-pad دیده می شود. با استفاده از این دکمه می توانید سیستم را خاموش و روشن کنید. دکمه های (L و R) را در قسمت بالایی سیستم مشاهده می کنید. دکمه کنترل با کنترل SNES یکسان است. همچنین در قسمت بالایی کنسول دو بلندگوی استریو و صفحه نمایش بالایی قرار دارد.
GameCube یکی دیگر از کنسول های ساخته شده توسط نینتندو است. GameCube بازی های کنسولی هستند که می توانید در سیستم عامل های دیگر مانند ویندوز و اندروید بازی کنید. Nintendo Gamecube از مینی دی وی دی های منحصر به فرد استفاده می کند. این دیسک ها نسبت به دیسک های GD در Dreamcast ظرفیت بیشتری دارند و کمتر از DVD در پلی استیشن 2 و ایکس باکس اصلی که دارای 2 دیسک در برخی بازی ها بودند. Nintendo Game Cube به قدری کوچک طراحی شده است که فقط از مینی دی وی دی ها پشتیبانی می کند.

معرفی کنسول GameCube
چهارمین کنسول نینتندو، Nintendo GameCube  است که به عنوان NGC، GCN یا GC  شناخته می شود و به آن GameCube Roms نیز می گویند. Nintendo 64 کنسول قبلی و Nintendo Wii کنسول بعدی آن است. مدل های عرضه شده قبل از نوامبر 2011 با بازی های GameCube سازگار هستند. Madden NFL 08 آخرین بازی موجود برای این کنسول بود که در 14 آگوست 2007 منتشر شد.
 


اطلاعات سخت افزاری
Gekko، یک CPU توسعه یافته توسط IBM، قلب GameCube است. Gekko بر روی پردازنده همه منظوره PowerPC 750CXe IBM با ویژگی های سفارشی ساخته شده است.
 
کد مطلب: 69496
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام