۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰
عکس روز ناسا

دروازه ستارگان کهکشان راه شیری

ایتنا - در تصویر زاویه‌باز با نوردهی طولانی از چنین مکان تاریکی، صفحه مرکزی کهکشان راه شیری به راحتی قابل مشاهده است. تصویر مشخص‌شده، یک ترکیب دیجیتالی است که شامل نوردهی‌های متعدد در یک شب و با یک دوربین است.
دروازه ستارگان کهکشان راه شیری
دروازه بزرگی از ستارگان در آسمان وجود دارد که روزی دو بار از آن عبور می‌کنیم. دروازه ستاره‌ای در واقع کهکشان راه شیری ماست و به نظر می‌رسد که چرخش زمین است که باعث می‌شود از آن عبور کنیم. به طور معمول، نوار مرکزی کهکشان راه شیری به‌عنوان یک نوار باریک در سراسر آسمان امتداد یافته است که فقط در فاصله‌ای دور از نورهای روشن شهر قابل مشاهده است.
 
با این حال، در تصویر زاویه‌باز با نوردهی طولانی از چنین مکان تاریکی، صفحه مرکزی کهکشان راه شیری به راحتی قابل مشاهده است. تصویر مشخص‌شده، یک ترکیب دیجیتالی است که شامل نوردهی‌های متعدد در یک شب و با یک دوربین است؛ اما از یک تصویر استریوگرافی استفاده می‌کند که باعث می‌شود کهکشان راه شیری به‌شکل یک پورتال دایره‌ای غول‌پیکر ظاهر شود. در داخل قوس ستاره‌مانند کهکشان ما، یک نوار باریک به نام نور زودیاک وجود دارد.
 
به گزارش ایتنا، در پیش‌زمینه تصویر برگزیده امروز، کاکتوس‌ها و سنگ‌های خشک یافت‌شده در زمین‌های ناهموار صحرای مرتفع شیلی، در فاصله کوتاهی از رصدخانه ال‌ساس و رصدخانه در حال توسعه Vera Rubin قرار دارند و انتظار می‌رود این رصدخانه در سال ۲۰۲۴ عملیات معمول خود را آغاز کند.
 
کد مطلب: 69493
برچسب ها: فضا ناسا
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام