۰
plusresetminus
جمعه ۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۲
عکس روز ناسا

باد شهابی بر فراز تونس

ایتنا - تصویر برگزیده امروز طی دو روز اواخر ماه ژوئیه (اواسط امرداد) و در کشور تونس، در زمان اوج بارش شهابی دلتای جنوبی گرفته شده است.
باد شهابی بر فراز تونس
آیا زمین هیچ‌گاه از میان باد شهاب‌‌سنگی عبور خواهد کرد؟ بله، و اغلب این شهاب‌سنگ‌ها به صورت بارش شهابی قابل مشاهده هستند. تقریباً همه شهاب‌ها بقایایی به اندازه ماسه هستند که از یک دنباله‌دار یا سیارک در حال گردش به دور خورشید فرار کرده‌اند؛ بقایایی که در مداری کشیده به دور خورشید امتداد می‌یابند و عبور می‌کنند.
 
به گزارش ایتنا، زمین نیز که مثل شهاب‌سنگ‌ها به دور خورشید می‌گردد، می‌تواند از میان جریان بقایای در حال چرخش حرکت کند؛ یعنی همان جایی که می‌تواند در طول زمان به صورت باد شهاب‌سنگ ظاهر شود. شهاب‌هایی که در جوّ زمین روشن می‌شوند، معمولاً نابود می‌شوند. اما رگه‌های آنها را می‌توان به یک نقطه از آسمان به نام «تابش» ردیابی کرد.
 
تصویر برگزیده امروز طی دو روز اواخر ماه ژوئیه (اواسط امرداد) و در کشور تونس، در زمان اوج بارش شهابی دلتای جنوبی گرفته شده است. این تابش در سمت راست تصویر دیده می‌شود. چند روز پیش، زمین اوج یک باد شهاب‌سنگی بسیار مشهور موسوم به Perseids را تجربه کرد.
کد مطلب: 69489
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام