۰
plusresetminus
جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۶

شرکت‌های ویتنامی موظف به ذخیره داده در داخل این کشور شدند

ایتنا - این آخرین اقدام خود برای تشدید قوانین امنیت سایبری و عملیاتی کردن آنها است.
شرکت‌های ویتنامی موظف به ذخیره داده در داخل این کشور شدند

دولت ویتنام به شرکت‌های فناوری دستور داده داده‌های کاربران خود را به صورت محلی در داخل این کشور ذخیره کنند و دفاتر محلی خود را هم راه اندازی کنند.

به گزارش ایتنا از مهر، قوانین جدید که بر مبنای حکمی در روز چهارشنبه ۱۷ آگوست صادر شد، برای شبکه‌های اجتماعی مانند گوگل و فیس‌بوک و اپراتورهای مخابراتی اعمال می‌شود و از اول اکتبر اجرایی می‌شود.

در این فرمان آمده است: «داده‌های همه کاربران اینترنت، از سوابق مالی و داده‌های بیومتریک گرفته تا اطلاعات قومیتی و دیدگاه‌های سیاسی مردم، یا هر داده‌ای که کاربران هنگام گشت و گذار در اینترنت ایجاد می‌کنند، باید در داخل کشور ذخیره شوند».

در این فرمان افزوده شده که مقامات حق خواهند داشت درخواست‌هایی برای جمع‌آوری داده‌ها را به منظور تحقیق صادر کنند و می‌توانند از ارائه‌دهندگان خدمات بخواهند در صورتی که محتوایی ناقض قانون است، آن را بر اساس دستورالعمل‌های دولت حذف کنند.

بر اساس این فرمان، شرکت‌های خارجی پس از دریافت دستورالعمل‌های وزیر امنیت عمومی ویتنام، ۱۲ ماه فرصت دارند تا دفاتر ذخیره سازی و نمایندگی داده‌های محلی را راه اندازی کنند و براساس این فرمان باید داده‌ها را در ویتنام حداقل به مدت ۲۴ ماه ذخیره کنند.
کد مطلب: 69475
برچسب ها: ذخیره داده
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام