کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فیس‌بوک جایگاهش را به رقبای تازه‌نفس می‌بازد

28 مرداد 1401 ساعت 10:09

ایتنا - ​​​​​​​فیس بوک امسال به سختی تلاش کرده است موقعیت خود را به عنوان یکی از ۱۰ اپلیکیشن برتر فروشگاه اپ استور اپل در آمریکا حفظ کند.



بررسی اطلاعات فروشگاه برنامه آیفون نشان می‌دهد مصرف کنندگان جوانتر، به تجربه‌های شبکه اجتماعی جدیدتر مانند تیک تاک و BeReal، گرایش پیدا کرده‌اند و فیس بوک نتوانسته است در نمودار محبوبترین اپلیکیشن‌های فروشگاه اپل، رشد کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سال گذشته فیس بوک هفت بار از جمع ۱۰ اپلیکیشن برتر برای آیفون در آمریکا حذف شد. اما در سال ۲۰۲۲، این رکورد، به ۹۷ بار افزایش پیدا کرده که نشان می‌دهد فیس بوک ممکن است برتری خود را در برابر اپلیکیشن‌های جدید که به رتبه بندیهای برتر اپ استور صعود می کنند، از دست بدهد.

اگر بخواهیم مقایسه مستقیم تری داشته باشیم، فیس بوک تنها شش بار در نیمه اول سال ۲۰۲۱ از جمع ۱۰ اپلیکیشن برتر اپ استور خارج شد اما در نیمه اول سال ۲۰۲۲، این اتفاق ۵۹ بار تکرار شد. حتی یک بار به مدت ۳۷ روز متوالی نتوانست به جمع ۱۰ اپلیکیشن برتر راه پیدا کند در حالی که در سال ۲۰۲۱ تنها به مدت دو روز متوالی، خارج از این فهرست مانده بود.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، این که روند مذکور باید فیس بوک را نگران کند، چندان روشن نیست. اما وقتی فیس بوک موقعیت برتری خود را در برابر تازه واردهایی مانند BeReal در حوزه شبکه اجتماعی از دست می دهد، بسیار نگران کننده تر از آن است که این اپلیکیشن رتبه برتر خود را در برابر اپلیکیشن‌هایی مانند زوم از دست بدهد که در دوران پاندمی، به برنامه‌های ضروری تبدیل شدند.


کد مطلب: 69474

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/69474/فیس-بوک-جایگاهش-رقبای-تازه-نفس-می-بازد

ايتنا
  https://www.itna.ir