کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یک مقام وزارت ارتباطات:

ماهواره خیام کاربرد جاسوسی ندارد

19 مرداد 1401 ساعت 14:10

ایتنا - رئیس سازمان فضایی ایران گفت: ادعاهایی در خصوص ماهواره خیام از جمله اینکه کاربرد جاسوسی دارد کاملاً کودکانه محسوب می‌شود.


رئیس سازمان فضایی ایران در پاسخ به ادعاهایی در خصوص ماهواره خیام گفت: ادعاهایی در خصوص ماهواره خیام از جمله اینکه کاربرد جاسوسی دارد کاملاً کودکانه محسوب می‌شود.

به گزارش ایتنا از صدا و سیما، حسن سالاریه در اولین نشست خبری ماهواره خیام که با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در پایگاه فضایی ماهدشت برگزار شد در پاسخ به سوالی درباره برخی بازتاب‌های خارجی در خصوص ماهواره خیام افزود: اینکه گفته شده است این ماهواره کاربردی جاسوسی دارد امری بسیار کودکانه است و ماهواره خیام با این هیبت و قد و قواره مگر می‌شود کاربرد جاسوسی داشته باشد؟
وی گفت : ماهواره خیام کاملاً بر اساس رفع نیازهای داخلی کشور سفارش داده شده است و در حوزه‌های مختلف مدیریت بحران و مسائل شهری و معادن و کشاورزی کاربرد دارد.
وی گفت: ما داده‌های این ماهواره را بر اساس تعرفه رقابتی و استاندارد به شرکت‌های دانش بنیان می‌دهیم.

وی افزود : ادعاهای دیگری مطرح شده بود که ماهواره خیام در جنگ اوکراین و روسیه کاربرد دارد در حالی که این حرف‌ها، مسخره است.

سالاریه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا همچنان با روسیه و یا کشورهای دیگری برای ساخت ماهواره مذاکره خواهید کرد؟ گفت: برنامه فضایی کشور ۱۰ سال است و ما از همکاری همه شرکت‌های معتبر بین‌المللی و همچنین روسی استفاده می‌کنیم و اگر بخواهیم با کشورهای صاحب صنعت فضایی از جمله روسیه مذاکراتی داشته باشیم تمرکز ما در بحث زیرساخت است و یا در حوزه هایی که بخش خصوصی ما در بحث بومی‌سازی عقب است.­
 


کد مطلب: 69406

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/69406/ماهواره-خیام-کاربرد-جاسوسی-ندارد

ايتنا
  https://www.itna.ir