۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۰
یک مقام وزارت ارتباطات:

ماهواره خیام کاربرد جاسوسی ندارد

ایتنا - رئیس سازمان فضایی ایران گفت: ادعاهایی در خصوص ماهواره خیام از جمله اینکه کاربرد جاسوسی دارد کاملاً کودکانه محسوب می‌شود.
ماهواره خیام کاربرد جاسوسی ندارد
رئیس سازمان فضایی ایران در پاسخ به ادعاهایی در خصوص ماهواره خیام گفت: ادعاهایی در خصوص ماهواره خیام از جمله اینکه کاربرد جاسوسی دارد کاملاً کودکانه محسوب می‌شود.

به گزارش ایتنا از صدا و سیما، حسن سالاریه در اولین نشست خبری ماهواره خیام که با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در پایگاه فضایی ماهدشت برگزار شد در پاسخ به سوالی درباره برخی بازتاب‌های خارجی در خصوص ماهواره خیام افزود: اینکه گفته شده است این ماهواره کاربردی جاسوسی دارد امری بسیار کودکانه است و ماهواره خیام با این هیبت و قد و قواره مگر می‌شود کاربرد جاسوسی داشته باشد؟
وی گفت : ماهواره خیام کاملاً بر اساس رفع نیازهای داخلی کشور
این حرف که ماهواره خیام در جنگ اوکراین و روسیه کاربرد دارد مسخره است
سفارش داده شده است و در حوزه‌های مختلف مدیریت بحران و مسائل شهری و معادن و کشاورزی کاربرد دارد.
وی گفت: ما داده‌های این ماهواره را بر اساس تعرفه رقابتی و استاندارد به شرکت‌های دانش بنیان می‌دهیم.

وی افزود : ادعاهای دیگری مطرح شده بود که ماهواره خیام در جنگ اوکراین و روسیه کاربرد دارد در حالی که این حرف‌ها، مسخره است.

سالاریه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا همچنان با روسیه و یا کشورهای دیگری برای ساخت ماهواره مذاکره خواهید کرد؟ گفت: برنامه فضایی کشور ۱۰ سال است و ما از همکاری همه شرکت‌های معتبر بین‌المللی و همچنین روسی استفاده می‌کنیم و اگر بخواهیم با کشورهای صاحب صنعت فضایی از جمله روسیه مذاکراتی داشته باشیم تمرکز ما در بحث زیرساخت است و یا در حوزه هایی که بخش خصوصی ما در بحث بومی‌سازی عقب است.­
 
کد مطلب: 69406
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام