۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۵
نماینده محلس:

محدود کردن اینترنت برای کودکان باید توسط خانواده باشد

ایتنا - یک نماینده مجلس: فعال شدن گزینه جست‌وجوی ایمن برای کاربران ایرانی در موتور‌های جست‌وجو سلب حقوق مردم است.
محدود کردن اینترنت برای کودکان باید توسط خانواده باشد

اعتراض نسبت به سرعت و اختلالات اینترنت، از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی تبدیل به امر روزانه‌ای شده است. بر اساس داده‌های سامانه «رادار ابر آروان»، مردم ایران در سال ۱۴۰۰ حدود ۵ ساعت با قطعی کامل اینترنت مواجه بودند و بیشتر از ۴ هزار ساعت اختلال داشتند.

      بیشتر بخوانید:
      - طراحان طرح صیانت اینترنت را دستکاری می‌کنند
      - خسارت قطع ارتباطات اینترنت را چه کسی می‌دهد؟


یک نماینده مجلس در واکنش به قطعی و اختلالات گسترده اینترنت در ایران می‌گوید که از جمله مصادیقی که ضرر قابل توجهی به مردم، در بخش‌های مختلف وارد شده همین نارسایی‌های اینترنت است که در چند روز اخیر تجربه‌اش کردیم. تکرار این مورد حاکی از این است که علیرغم حساسیت اجتماعی که نسبت به این موضوع وجود داشته، وزارت ارتباطات نتوانسته است به تکلیف قانونی و ذاتی‌اش عمل کند.

به گزارش ایتنا احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با انتخاب درخصوص عملکرد وزیر ارتباطات و واکنش مجلس نسبت به آن، بیان کرد: «اقتضای شان نظارتی مجلس این است که حقوقی که از مردم تضییع می‌شود و تکالفی که بر عهده قوه مجریه است و از انجام آن سرباز می‌زند یا نمی‌تواند آن را به انجام برساند، در دستور کار خود قرار دهد و علتش را بخواهد. یعنی دستگاه اجرایی باید بداند که نمایندگان مردم از جانب مردم تکلیف دارند که بر عملکرد قوه مجریه نظارت کنند. از سوی دیگر هم مردم باید در جریان قرار گیرند که نمایندگان‌شان در جهت استیفای حقوق آنها تلاش می‌کنند.»

نماینده تبریز در مجلس افزود: «از جمله مصادیقی که ضرر قابل توجهی به مردم، در بخش‌های مختلف، به جهت ارتباط زیادی که کسب و کار‌های مختلف با اینترنت دارند، وارد شده همین نارسایی‌هایی است که در چند روز اخیر تجربه‌اش کردیم. هرچند وزارت ارتباطات میزان خسارات وارده را معلوم کرده است، اما سهم کاربران باید مشخص و بعد هم نباید تکرار شود. تکرار این مورد حاکی از این است که علیرغم حساسیت اجتماعی که نسبت به این موضوع وجود داشته، وزارت ارتباطات نتوانسته است به تکلیف قانونی و ذاتی‌اش عمل کند.»

اینکه همه مردم کشور را کودک فرض کنیم محل اشکال است
علیرضا بیگی همچنین درمورد فعال شدن گزینه جست‌وجوی ایمن برای کاربران ایرانی در موتور‌های جست‌وجو، گفت: «این هم جزو سلب حقوق مردم است. یکی از برنامه‌هایی که ایشان به مجلس اعلام کردند، اینترنت کودک بوده است. دسترسی کودکان با تصمیم خانواده باید محدود شود و اختیار را باید به خانواده داد، ولی اینکه همه مردم کشور را کودک فرض کنیم، محل اشکال است.»

    در این زمینه بخوانید:
    - 85 میلون ایرانی کودک فرض شدند!
    - آیا همه کاربران ایرانی اینترنت زیر ۱۳ سال هستند؟!


 
 
کد مطلب: 69368
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام