۲
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۸
به گفته یک نماینده پارلمان:

طراحان طرح صیانت اینترنت را دستکاری می‌کنند

ایتنا - رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس: آنهایی که طراح این داستان(طرح صیانت) بودند ساکت ننشسته‌اند و حتما دارند کار می‌کنند و یک بخش از همان تفکرات و افراد در عمل اینترنت را دستکاری کردند.
طراحان طرح صیانت اینترنت را دستکاری می‌کنند
یک نماینده پارلمان گفت: مسئله این است که دسترسی‌ها را دارند سخت‌تر می‌کنند و می‌خواهند ارتباطات مردمی در این حوزه سخت‌تر شود.

به گزارش ایتنا غلامرضا نوری، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در گفت‌وگو با روزنامه دنیای اقتصاد درباره بروز اختلالات و کندی اینترنت  گفت: مسئله اینترنت فراتر از دولت است، ولی این دولت نیز برای کندی و ایجاد اختلال در اینترنت همکاری می‌کند و این مسئله قضیه را پیچیده کرده است.
وی افزود: به هرحال آنهایی که طرح صیانت را نوشته بودند خیلی خوش‌شان نمی‌آید که مردم در فضای مجازی با هم هماهنگی داشته باشند، صحبت کنند و با یکدیگر درباره موضوعات اجتماعی و سیاسی صحبت کنند.

نوری قزلچه همچنین با اشاره به جمله اخیر رئیس مجلس که در مشهد درباره اقتصاد دیجیتال و دفاع از کسب‌ و‌ کارهای فضای مجازی عنوان کرده و گفته بود که تا پای جان از اقتصاد دیجیتال دفاع می‌کند نیز گفت: این جملات رئیس مجلس چنین مفهومی را می‌رساند که احتمالا یک حمله دیگری می‌خواهد در این زمینه شروع شود که ایشان می‌گوید تا پای جان هستیم. هرچند هنوز چیزی درباره طرح جدید نشنیده‌ام ولی مطمئنم که آنها ساکت نمی‌نشینند.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به تحرکات جدید طراحان صیانت در مجلس گفت: آنهایی که طراح این داستان بودند ساکت ننشسته‌اند و حتما دارند کار می‌کنند و یک بخش از همان تفکرات و افراد در عمل اینترنت را دستکاری کردند. به گفته نوری، درحالی که دنیا در مباحث فضای مجازی و علوم
در حال حاضر استدلالی که برای محدودیت در فضای مجازی می‌آورند مثل این است که بگوییم در اتوبان‌ها کسی تردد نکند که احتمال کشته شدن و تصادف کردن وجود دارد!
و فناوری‌های اطلاعات هر روز پیشرفت می‌کند و دسترسی‌ها بیشتر، آسان‌تر و کم هزینه‌تر می‌شود، اما در کشور ما برعکس است و دسترسی‌ها سخت‌تر است و کشور گران‌تر اداره می‌شود، یعنی مسیر عکس را داریم می‌رویم.
وی در پاسخ به این پرسش دنیای اقتصاد که نتایج نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی که یک ماه پیش برگزار شد چه بود و این شورا چگونه می‌خواهد به مجلس درباره صیانت مشورت بدهد، گفت: هنوز انگیزه ارجاع صیانت توسط رئیس مجلس به شورای عالی فضای مجازی برای ما مبهم است؛ هر چند کمیسیون ۸۵ به زور می‌خواست صیانت را قانون‌چپانی کند و رئیس مجلس این طرح را از دست آنها گرفت.

نوری افزود: اگر بخواهیم برای صیانت از کاربران فضای مجازی قانون بنویسیم باید ماده(۱) طرح این باشد که دسترسی آسان، ‌سریع و کم هزینه به اینترنت جزو حقوق  اساسی مردم است و هر کسی جلوی این مسئله بایستد تعزیر برایش در نظر گرفته می‌شود. ولی طرح صیانت با مطلع معکوس شروع شده و اصلا نمی‌شود با آن کار کرد.
وی با استناد به اظهارات رئیس مجلس درباره وجود بی‌قانونی در فضای مجازی گفت: در حال حاضر استدلالی که برای محدودیت در فضای مجازی می‌آورند مثل این است که بگوییم در اتوبان‌ها کسی تردد نکند که احتمال کشته شدن و تصادف کردن وجود دارد. مگر کسی مانع شده که در مباحث سایبری فعالیت انجام شود و کسری قانون در این حوزه داریم.  وی افزود: ممکن است در این حوزه خیلی سوءاستفاده‌ها شود. جیب مردم را بزنند و کلاه‌برداری کنند، ولی اینها در فضای حقیقی هم اتفاق می‌افتد و در خیابان گوشی بچه مردم را می‌گیرند و اسید رویش می‌ریزند و چاقو‌کشی می‌کنند. اینها همه اتفاق می‌افتد. آیا بروز این اتفاقات باعث می‌شود که بگوییم خیابان‌ها را ببندیم. در جاده‌ها وارد نشویم که احتمال تصادف هست یا سوار هواپیما نشویم که احتمال سقو‌ط وجود دارد؟
کد مطلب: 69356
نام شما
آدرس ايميل شما


ali
feedback
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر کسانی که با ایجاد اختلال، در کسب و کار مردم مشکل ایجاد میکنند
feedback
Iran, Islamic Republic of
در هر حال ، هرچه هست ، هر که هست ، امیدواریم ، همه تصمیمات با استفاده از مشورت جمعی و تعقل باشد ، و تصمیمات و راهکارها هیجانی و از روی احساسات لحظه ای نباشد ، و عاقبت هر راهکاری را در نظر داشته باشیم
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام